Nedtelling til Gullblyanten: Caroline og Hedvig

Los & Co-teamet Caroline Johnsen Nordby og Hedvig Haraldstad roter rundt i kaffegruten etter Gullblyanten-vinnere.

95767 23df1 original
Antis julebord-film for Blå Kors er en av teamets favoritter fra det foregående året.

Hedvig og Caroline.AD Caroline Johnsen Nordby og tekstforfatter Hedvig Haraldstad har begge jobbet i Los & Co i rundt fire år, de siste to årene i team sammen.

– Takk for at vi får telle ned til Gullblyanten! Etter et gjensyn med en haug av årets arbeider har vi plukket ut noen favoritter:

«Kjøp brukt eller ingenting» for FINN av Morgenstern (regi: Matias & Mathias i Bacon)

– Denne reklamen liker vi godt! Å tulle med greenwashing samtidig som du får frem det miljøvennlige med merkevaren gjør at reklamen blir både morsom, relevant og ikke minst viktig. Kjøp mer brukt!

«Pisser på nordmenns julebord-oppførsel» for Blå Kors av Anti (regi: Morgen Borgestad i FUS!)

– Dessverre er dette noe man kan kjenne seg igjen i? Neida, joda, neida. Men fra spøk til alvor, det er lov å kontrollere alkoholinntaket sitt, noe denne reklamen minner deg på uten å bruke pekefinger. Morsom reklame om et ikke like morsomt tema.

«Barna hever stemmen» for SOS-barnebyer av Per Høj (regi: Ida & Andreas i Tangrystan)

– Kudos til Per Høj som her har laget en reklame hvor det fokuseres på muligheter og potensial fremfor triste skjebner. Ikke minst er den utrolig fint laget!

Har dere noen favoritter fra de siste 30 årene? Gullblyanten har nemlig 30-årsjubileum i år!

• «Ballroom Blitz» for Norsk Tipping Lotto av New Deal DDB (regi: Hans Petter Moland)

– Vi var jo snørrunger da denne klassikeren rullet på TV-skjermen, men selv så mange år etterpå, er dette fortsatt en reklamefilm vi flirer godt av. Denne filmen kunne vært lagd i dag og fortsatt vært like morsom.

***

Gullblyanten foregår på Clarion Hotel The Hub fredag 6. mars. Frist for å kjøpe billett: 14. februar.