Barna hever stemmen i ny SOS-kampanje

SOS-barnebyer lar jordens viktigste ressurs ta seg av pratinga.

95159 7651c original
95160 e117d original
95161 edc60 original
95162 71610 original

Den humanitære organisasjonen går fra å vise barn i desperate situasjoner til å snakke om dem som fremtidens problemløsere.

– Vi sliter med å skape engasjement med de tradisjonelle fundraising-teknikkene, som gråtende barn og fokus på behov. Nå ønsker vi å vise barna slik vi i SOS-barnebyer, og giverne våre, alltid har sett på dem, nemlig som ressurser, forklarer kampanjesjef Fatima Yusuf.

– Og det beste med dette? At det faktisk stemmer! Ifølge en Harvard-undersøkelse gir hver dollar investert i tidlig barndom mellom fire og 10 dollar tilbake til samfunnet, sier kreatørene Theis Roksvåg Pedersen og Christoffer Rontén.

Det er Tangrystan og regiduoen Ida og Andreas som står bak filmen, mens 17 år gamle Musti har laget musikken.

Andre involverte