Nedtelling til Gullblyanten: Mads og Sebastian

Mads Krogh og Sebastian Rasch i TRY henter fram tre favorittjobber fra året som har gått og én klassiker fra de siste 30 år.

95736 1815e original
Antis rebranding av Bergen er en av TRY-teamets favoritter fra året som gikk.

Sebastian Rasch og Mads Krogh.

Mads og Sebastian er to gutter som sammen danner et kreativt team. Mads og Sebastian har tidligere sagt «kult!» og «stilig idé» til andre mennesker på andre steder, men da de møttes på TRY i 2017 og Kjetil Try sa at de skulle bli venner, ble det bare sånn. Her er teamets tips til Gullblyanten.

«Kjøp brukt eller ingenting» for Finn av Morgenstern (regi: Matias & Mathias i Bacon)

– Hadde dette konseptet blitt lagt ut på Finn hadde vi kjøpt og brukt det med glede. Denne filmen får oss til å le av både interiør- og bærekraftklisjeer. Det kan vi like.

«Rebranding Bergen» for Visit Bergen av ANTI

– Bergen er jo egentlig ikke vår greie. Det er liksom så … ikke Oslo. Men den visuelle profilen basert på og for byen Bergen, det er vår greie.

«Stop Sharenting» for Unicef av ANTI (regi: Sigve Aspelund hos Film Agency Oslo)

– Kom inn en liten rakker på tampen her. Viktig problemstilling og innsikt, tatt ut på en interessant måte.

Har dere noen favoritter fra de siste 30 årene? Gullblyanten har nemlig 30-årsjubileum i år!

«Kaizervirus» av Anorak for Petroleum Recordings med Notch og Haaland, Eidsvåg & Strøm

– Vi prøvde å dykke nedi gamle Gullblyanten-bøker vi fant på kontoret, men ble veldig distrahert av våre kollegaers valg av antrekk og frisyrer gjennom årene. Vi går derfor for den jobben vi husker aller best. Denne var veldig kul, og hadde vært veldig kul også i dag.

Fristen for å sende inn arbeid til Gullblyanten er 23. januar. Prisutdelingen foregår på Clarion Hotel The Hub fredag 6. mars. Frist for å kjøpe billett: 14. februar.


Annonse: