Ni norske utmerkelser i ADC 99th Annual Awards

Bleed, Bold, Creuna, KIND, SDG og Snøhetta ble premiert i prestisjetunge ADC 99th Annual Awards. Snøhetta vant det eneste sølvet, Creuna den eneste bronsen, mens de øvrige byråene mottok Merit.

Snøhetta vant et sølv for «An Email First Visual Identity» for Bjarne Melgaard Enterprise, der byrået altså har designet epostsignaturen til selskapet til den norske samtidskunstneren Bjarne Melgaard, som du kan se under.

Creuna vant bronse for «Oslo Sans», skriftsnittet utviklet i forbindelse med identiteten til Oslo By. Creuna vant også en Merit for selve identitetsjobben.

Scandinavian Design Group mottok to Merit for «Fremtind – Shaping the Future of Insurance» for Fremtind Forsikring og «Matstreif – Norways Largest Food Festival», der kunden er Innovasjon Norge.

Bold vant også to Merits, begge for Identitesjobben for Hrimnir. Bleed vant en Merit for identiteten til Avo Consulting, mens KIND vant en Merit for pakningsdesignet til supermatern Mǽr for Lerøy Seafood Group.

Se alle vinnerne her.

Om ADC

ADC, som er verdens eldste kreative konkurranse, arrangeres av The One Club for Creativity, som også står bak The One Show. I ADC ser de først og fremst etter håndverk, design og innovasjon, mens The One Show fokuserer på kreativitet og idé. I årets ADC deltok jobber fra 59 land.


Annonse: