Ocean Outdoor ute i gatene

Denne uken gjør OOH-aktøren Ocean Outdoor et lite guerrilla-stunt utenfor en rekke reklamebyråer i Oslo for fremme konkurransen Digital Creative Competition.

Forside

Ansatte ved en rekke reklamebyråer i Oslo møtte et nytt syn utenfor sine kontorer tirsdag morgen. Utendørsselskapet Ocean Outdoor tok nemlig markedsføringen for konkurransen Digital Creative Competition ut i gatene, og i løpet av natt til tirsdag ble konkurransens logo og oppfordring om å delta krittet inn i asfalten.

– Digital Creative Competition er jo en kreativ idékonkurranse, og vi håper dette stuntet vil vekke nysgjerrighet. Det var et utrolig høyt nivå på fjorårets bidrag, og vi krysser fingrene for at enda flere vil være med på å pushe mulighetsrommet for digital utendørsannonsering i årets konkurranse. Premien er 1,5 millioner i visningsverdi på vårt digitale nettverk, så dette er en mulighet som ikke bør gå tapt for noen i mediebransjen, sier Sina Rindal Petersen, markedsansvarlig i Ocean Outdoor.

IMG 0550
Utenfor hos Publicis Kitchen i Apotekergata. Foto: Sina Petersen / Ocean Outdoor
IMG 0544
Ved POL i Kristian Augusts gate. Foto: Sina Petersen / Ocean Outdoor
IMG 0533
Hos Per Høj i Kongens gate. Foto: Sina Petersen / Ocean Outdoor
IMG 0527
Karenslyst Allé, der WAL holder til. Foto: Sina Petersen / Ocean Outdoor

Fjorårets konkurranse ble vunnet av team fra JCP PRAD i Non-Profit kategorien, mens WAL (We Are Live) gikk til topps i kategorien Commercial. Sistnevnte er et av byråene som ble møtt av stuntet. Christian Bernt er Konsulent og co-founder i WAL, samt en av jurymedlemmene i årets DCC, og hadde dette å si.

– Kult initiativ med kritt-stuntet utenfor jobben i morges. Jeg håper at fjorårets rekorddeltakelse blir slått, og at vi får enda flere bidrag inn i konkurransen.

Stuntet var også en god start på dagen for byråleder Lars Eia Kirkholm i JCP PRAD.

– Slike initiativ blir lagt merke til, og vi verdsetter alltid de som tør å tenke utenfor boksen! Vi er stolte av seieren vår fra 2022, og de imponerende resultatene vi oppnådde for Redningsselskapet gir oss definitivt lyst til mer suksess med DCC. Vi er klare for nye utfordringer!

Det ble også krittet utenfor hos Los & Co, Morgenstern og Anorak, og flere skal det bli i løpet av uken.

Ny jury på plass

Denne uken ble også juryen for årets Digital Creative Competition lansert. Årets jury består av Therese Becke, daglig leder i POL, Alexander Gjersøe, kreativ leder i Ring 2, Ricardo Cuilenheim, Strategy director i Dentsu X, Jannicke Josefsson-Ruud, leder av konsept i Maverix, Einar Karlsen, Nordic Director i Publicis, Christian Bernt, konsulent og co-founder i WAL, Hanne Lill Johnsen, markedsdirektør i Finn.no, og Annette Kallevig, høyskolelektor i digital markedsføring ved Høyskolen Kristiania.

Du kan lese mer om Digital Creative Competition på hjemmesidene til Ocean Outdoor.