OneCall vant juni-Sølvfisken

Morgenstern og OneCall har vunnet Sølvfisken for andre måned på rad. Denne gangen med filmen «Playdate», der det økonomisk motiverte ekteparet i hovedrollen forsøker å rekruttere flere familiemedlemmer eksternt.

I mai ble Sølvfisken vunnet med filmen «Hjemvendt», der priskuttet på OneCalls familiepakke førte til gjenforening mellom den forsmådde familiefaren og hans temmelig perplekse kone og barn.

I oppfølgeren «Playdate» forsøker paret seg på en familieforøkelse av den ukonvensjonelle sorten, noe som åpenbart falt i Sølvfiskjuryens smak:


«Juryen merker seg at at Korona-situasjonen har gitt oss et mer begrenset utvalg av reklamefilmer, men mener bevisst at det er en verdig vinner for juni. Det var tett i toppen, og flere filmer knivet om seieren. Sølvfisken går nok en gang til OneCall. Denne gangen for «Playdate». Det gode håndverket fortsetter og humoren balanseres glimrende på en knivsegg. Underholdningsverdien er stor, og budskapsforståelsen enda større.

Juryen applauderer at OneCall har utviklet et merkevarebyggende univers for et produkt man kunne blitt fristet til å lansere med røde prisbomber og en høyrøstet stemme som roper «løp og kjøp», på 20 sekunder.

Godt jobbet, og gratulerer Morgenstern og Onecall for denne.»

Både «Playdate» og «Hjemvendt» er regissert av Jon Iver Helgaker og Jonas Torgersen i Sagveien Resort. Filmen er produsert av Martin Myhre hos Morgenstern.

Teamet hos Morgenstern består av kreatørene Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø, prosjektleder Ulla Hennum Birkrem og rådgiver Eirik Mikalsen.


Annonse: