Pandonis & co med ny storeslem i Gullkalven
To arbeider fra Sebastian Pandonis og hans team fra Berghs School of Communication ble storvinnerne under Gullkalven, studentkonkurransen innen kreativ kommunikasjon. Pandonis & co vant Årets Gullkalv, fem gull og to sølv under den virtuelle prisutdelingen fredag kveld.
Fredag kveld ble Gullkalven arrrangert som en streamet sending på Gullkalvens Facebookside, filmet fra et publikumsbegrenset arrangement på Åpen Scene i Oslo.
Det var to team som utmerket seg, begge fra Berghs School of Communication, og begge med norske Sebastian Pandonis som del av teamet. Det er andre år at Pandonis utmerker seg i Gullkalven, etter at han i fjor kunne skilte med Årets Gullkalv, tre gull og et bronse for en kampanje for potetgullet Lay’s.
Dette Årets Gullkalv gikk til nevnte Pandonis og team-makkerne Oskar Engman & Peter Holtze for jobben «Duolingo – How to talk about Mental Health». Denne vant i tillegg hele fire gull: i Reklamefilm, i Kampanje, i Audio og i Kommers.
I tillegg vant Pandonis og Oskar Engman et gull i Stunt og to sølv i Kampanje og Direkte markedsføring for Amnesty-jobben «Signaturadressen».
– Vanvittig kult
– Det føles vanvittig kult, spesielt når det er et prosjekt som handler om noe man virkelig bryr seg om. Tusen takk til juryen for rørende ord, alle som har sendt inn for hard konkurranse og gullkalven-ledelsen for et solid show. Skål!, sier Pandonis i en kommentar til kreativtforum.no.
Øvrige gullvinnere var Jakob August Andresen og Trym Aasheim, som står bak «Flax», som vant gull i Utendørs, David Leithe og Sondre Gogstad med «The fight against bad breath» i Direkte markedsføring, «En perfekt firkant» av Live Schille vant gull i Ikke-kommersiell, mens «En tannlege» av Ida Johanne Preus Efskin vant gull i Tekst.
To design-gull til Osnes
I Design-kategorien var det følgende som kom ut på topp:
«Pappa er betong» av Henriette Osnes vant gull i Illustrasjon, mens hennes «Don’t rest, narrate» vant gull i Redaksjonelt. «Tutti» av Janna Opheim og Lila Hoff Ulland vant gull i Visuell identitet.
I Åpen klasse ble gullet delt ut for «Softwear» av Emma Strandjord, Sara Rustand, Lisa Glessing Hanstvedt og Mai Nguyen.
Disse vant byråbriefene
Atyp, Brunch og Kitchen presenterte tidligere i år hver sine brief som studentene kunne bryne seg på. Det er byråene selv som premierer hver sin vinner. «Kan du høre havet?» av Jakob Steinmo og Johanne Falkenberg vant briefen fra Brunch. Trym Åsheim og Jakob August Andresen vant briefen fra Kitchen, mens Jakob Steinmo & Ole Garbo vant briefen fra Atyp med «Lyden av regnskogen».
Streamen fra Gullkalven kan fremdeles sees på Facebook.