Pelle Stensson blir leder for nysatsningen TRY Schjærven Media

Det uavhengige mediebyrået TRY Schjærven Media, som er et joint venture-samarbeid mellom TRY Opt og RE:Media, signerer en av mediebransjens største profiler til å lede byrået.

Pressemelding Pelle
Fra venstre: Gunnar Stensaker, daglig leder i TRY Opt, Pelle Stensson, påtroppende daglig leder i TRY Schjærven Media, Ingrid Holstad, CFO i TRY-konsernet og styreleder i TRY Schjærven Media.

Pelle Stensson har i over 20 år hatt en rekke sentrale stillinger i den norske byråbransjen. Han har blant annet vært fem år som administrerende direktør i Carat før han i fire år var leder for alle byråene i Dentsu Norge, og kommer nå sist fra rollen som leder for byråvirksomheten i Oceans Norge.

Fra tidligere har han 10 års erfaring fra GroupM. Han går nå inn som leder av Norges største uavhengige mediebyrå, TRY Schjærven Media, som er en joint venture mellom TRY Opt og Schjærven-eide Re:Media, der de har slått sammen kreftene med hensyn til teknologi, kompetanse og forhandlingsstyrke overfor mediene.

– Pelle Stensson er rett og slett den perfekte lederprofilen for vår satsning, sier Gunnar Stensaker, CEO og rådgiver i TRY OPT.

– Faglig sett så representerer han alt vi trenger for å lykkes, men kanskje enda viktigere; han har en personlighet og et verdisett som vi vet at passer inn i vårt miljø. Han er kundeorientert, med lang erfaring med rådgivning fra krevende kunder både i Norge og globalt. På toppen kommer en inngående kunnskap om hvordan man skaper et konkurransekraftig byrå med fokus på innovasjon, kompetanseheving, drift og avtaler, grunnet sin lange ledererfaring fra de store globale nettverkene. Det er gull verdt for oss. Vi kan ikke vente med å komme i gang med Pelle på laget, avslutter Stensaker.

Posisjonering og vekst

– TRY Schjærven Media begynner å ta form, og vi er allerede i gang med håndtering av store norske medieoppdrag, melder Marius Damsleth, daglig leder i ReMedia. – Pelle sin viktigste oppgave nå, er å starte arbeidet med å sikre posisjonering og vekst.

Pelle Stensson ser frem til å starte i ny jobb.

– Denne utfordring gleder jeg meg veldig til. Jeg liker å få være tett på og skape noe sammen med flinke kolleger i et miljø som virkelig har både historie, bred kompetanse og god konkurransekraft. Målsetningen er allerede klart definert. Vi skal utfordre de store nettverkene med god strategisk rådgivning, outstanding kreativitet, høy teknologiforståelse og et solid implementeringsapparat. Det er mange gode konkurrenter der ute, men med så sterke og kompetente miljøer som TRY og Schjærven i ryggen har vi et veldig godt utgangspunkt. Driften startet 1. januar, og vi er klare for å ta imot henvendelser fra norske merkevarer som ønsker et slagkraftig alternativ til de store globale nettverkene, avslutter Stensson.