Per Høj og Storebrand vant Sølvfisken for april

En framtidsvisjon helt fri for svulstige fakter var den beste reklamefilmen i april, ifølge juryen.

Familien

Det er andre gang på ganske kort tid at Per Høj og Storebrand vinner Sølvfisken, TV 2s tradisjonsrike reklamefilmkonkurranse. Annonsøren og byrået vant nemlig samme pris i november 2022 der de spanderte to minutters stillhet på TV-seerne.

Bak vinneren i april står kreatørene Mads Rønold og Øyvind Waage, konsulent Håkon Fretheim, prosjektleder Magnhild Foldøy og planner Patrik Bergfjord.

Produksjonen er gjort av B-Reel Films med regissør Sacarias Kiusalaas og produsent Fiffi Kjell.

Sølvfiskjuryens begrunnelse:

– Sølvfisk i April går til Storebrand og Familien, en nær, lun og lett historie fra nåtiden om fremtiden, mennesker imellom, som har skrelt bort det potensielt svulstige, visjonære og tidvis skremmende om fremtiden som det er lett å ty til når man beskriver fremtid i et tight reklamefilm-format. Gratulerer.