Publicis styrker seg ytterligere på SoMe og influence

Tidligere i år varslet Publicis en enda større satsing på mobilmarkedsføring, sosiale medier og influence, og ansatte Siri Platou som ny leder. Med seg på laget har hun nå fått Andrea Brygard som leder for sosiale medier, og har nå sjøsatt satsingen som skal jobbe på tvers av Publicis-husets byråer Kitchen, Starcom og MSL.

Nyansatte Publicis Stories
Fra venstre: Andrea Brygard, Kaja Isdahl, Iben Middelthon Tjessem, Ida Tabak, Anette Kjølberg og Siri Platou. Foto: Hung Pham, Publicis

– Dette området er en øvelse i samspill mellom fagkompetanse innenfor kreativitet, PR, media og teknologi. Her har Publicis en stor fordel, og vi har valgt å samle alle relevante ressursene i ett team som jobber sammen på tvers av byråene i huset. Fagavdelingen har fått navnet Publicis Stories, og teller nå 15 dedikerte hoder. Ambisjonen er å være Norges fremste miljø innenfor innholdsmarkedsføring, sosiale medier og influence, sier Siri Platou som er Director of Content and SoMe i Publicis.

Det siste tilskuddet er Andrea Brygard som er ansatt som Head of Organic Social i Publicis. Hun kommer fra Elg hvor hun har vært SoMe-rådgiver de siste fire årene. Hun har også bakgrunn fra Bonnier Media som webredaktør for ulike magasiner, og var med på å starte opp både Stylista.no og det som i dag er Kontent.

– Jeg har skikkelig tro på denne satsingen i Publicis, og gleder meg til å jobbe i et så veletablert byrånettverk. Synergier mellom spisskompetansen på huset er noe som frister og jeg gleder meg til å være med på å bygge opp det som skal bli Norges beste SoMe-miljø! Jeg vil bidra til å kunne tilby kundene våre en større À la carte-meny å velge fra. Organisk SoMe skal inn i miksen av alt det andre kvalitetsutvalget som allerede finnes. Vi vil og kan levere over hele linja, sier Brygard.

– Andrea er et megatalent innen sosiale medier og en skikkelig multikunstner med et godt blikk, en skarp penn og et digitalt hode. Hun er alltid oppdatert på siste SoMe-nytt og går rett inn som SoMe-rådgiver på noen av konsernets største kunder fra dag én. Det ligger et enormt potensial innen godt organisk innhold, og med Andrea får vi virkelig fullt fokus på dette, sier Siri Platou som leder satsingen i Publicis-huset.

Satser tungt på Influence

Publicis satser også tungt på influence. Området ledes av Ida Tabak som tidligere har jobbet i profilmanagement, både som kreatør og som rådgiver innenfor profilmarkedsføring. Hun har vært ansatt i Publicis siden 2021 og har vært ansvarlig for byråets faglige utvikling innenfor profilmarkedsføring. I tillegg består teamet av Anette Kjølberg, Kaja Isdahl og Iben Middelthon Tjessem.

Anette Kjølberg har flere års erfaring fra PR bransjen og har opparbeidet seg en kjernekompetanse innen event- og profilmarkedsføring fra PR-byrået THIS IS der hun ledet byråets talent- og eventavdeling. I dag jobber Anette som seniorrådgiver med strategi innen profilmarkedsføring for en rekke store merkevarer.

Kaja Isdahl har jobbet som innholdsprodusent for flere store merkevarer og har de siste årene bygget opp sine egne sosiale medier med 60 000 følgere på Instagram og 37 000 følgere på TikTok. I Publicis er Kaja prosjektleder på influence-teamet, og har ansvar for å koordinere alle kampanjer mellom kunder og profiler.

Iben Middelthon Tjessem kom til Publicis fra Karpe, hvor hun var prosjektleder for bandet i tre år. Hun har også vært prosjektleder i SplayOne hvor hun jobbet med innholdsproduksjon til sosiale medier og influencerkampanjer, og har mye erfaring fra musikk- og kulturbransjen. I Publicis har hun blant annet prosjektledet den prisvinnende kampanjen «Dumpster Deli» for Framtiden i Våre Hender.

– Med disse nye hodene på plass i Publicis Stories, har vi et komplett team som kan fortelle gode historier i alle kanaler. Vi har klokketro på at godt autentisk innhold laget og distribuert av folk som tar kanalenes premisser på alvor er helt avgjørende for å lykkes med merkevaren din i det lange løp, avslutter Platou.