Røykesluttkampanje vant oktober-Sølvmikken

Per Høj, Både Og og Anorak er på Sølvmikken-pallen i oktober med vinnerjobber for henholdsvis Helsedirektoratet, Blåkläder og TV 2 Sumo.

95149 2a364 original
Fra fjorårets røykesluttkampanje fra Helsedirektoratet og Per Høj.

I Per Høj og Både Ogs røykestopp-spot for oktober telles de 28 første røykfrie dagene ned, samtidig som fortellerstemmen trekker frem noen av de første positive konsekvensene du vil merke etter røykeslutt. En formidabel jobb, ifølge juryen:

«Her var ikke juryen i tvil; Helsedirektoratets bidrag er radio-spot on! Dette ordspillet er ikke patentert, men kanskje formgrepet i spotten burde bli det? Samtlige jurymedlemmer har sansen for formen som tas i bruk, og synes spotten gjør en formidabel jobb i å by på noe litt nytt. Det er rett og slett elegant gjennomført, og radioreklamen huker av på alle parameterne: godt tenkt, godt skrevet og godt produsert! Grattis til teamet som er ferdige med å telle oppover, nå er det bare å telle ned – New York venter.»

Hør spotten her: «28 sekunder»

• Byrå: Per Høj
• Kreativt team: Theis Roksvåg Pedersen og Christoffer Rontén
• Konsulent: Sverre Midtun
• Prosjektleder: Nanna Skippern Grønli
• Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
• Kunde: Helsedirektoratet

Den tøffeste radioreklamen i eteren

Blåkläder og Både Og er tilbake på Sølvmikken-tronen, denne gangen under en feminin synsvinkel, men uten at det blir et decibel mindre beinhardt for øra. Det er rent så en jury blir litt puslete av et så inni hampen slitesterkt konsept:

«Hvis Blåkläder var en andreplass, hadde det ikke vært en vanlig andreplass. Nei, det ville ha vært førsteplass det óg, bare strippet for sånne jålete utenlandsturer. Radiospottene viser solid arbeid, og juryen berømmer kreatørene for å komme opp med nye, morsomme løsninger på et konsept som allerede har hatt noen år på nakken. Vi lar oss begeistre, overraske og rive med, og koser oss glugg i hjel i partiene hvor ting dras ekstra langt. Det drar spottene nesten helt til topps.»

Hør spottene her: «Askepott» og «Spion»

• Byrå/produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
• Kreativt team: Eskil Paus, Ingrid Moholt Waaler, Janne Regine Rugtvedt, Joachim Sandvik, Petter Wøien Nøss og Øystein Johnsen
• Konsulent: Ola-Per Ekblom
• Prosjektleder: Elisabeth Andonov
• Kunde: Blåkläder

Ballmestring fra TV 2 Sumo

Forrige måneds vinner, de syngende spottene for fotball på TV 2 Sumo Sport, er tilbake med to nye snutter. Sølvmikkjuyren utbroderer:

«TV2 Sumo er fortsatt på ballen – og fortsatt på pallen. Dog scorer de litt dårligere enn sist måned, men mer grunnet hard konkurranse og dyktige motspillere, enn dårlig innsats. Fint å se at de to nye innbytter-spottene fortsetter å gjøre en god jobb i det forrige måneds toppskårer går av banen. En velfortjent tredjeplass.»

Hør spottene her: «Brettspillkveld» og «Skuespill»

• Byrå: Anorak
• Kreativt team: Stein Simonsen, Øistein Markus Holm, Kasper Amundsen Tuvnes og Jens Bjørklund
• Konsulent: Janne Espevalen
• Prosjektleder: Camilla von Borcke
• Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
• Kunde: TV 2 Sumo

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Hør alle vinnerne samt tidligere vinnere på gullmikken.no.


Annonse: