Sølvtaggen til McCann

Juryen lot seg begeistre av en enkel, men effektiv jobb i desember. Siste vinner av Sølvtaggen for 2011 ble «Hvor fort skriver du wf.no?» fra MediaFront/McCann/SDG for Widerøes Flyselskap.

11122 7f193 original
11123 649e6 original

MediaFront/McCann/SDG vant også 2. plassen for jobben Youlekalender for NetCom. Teamet i McCann, Stein Simonsen og Torstein Greni, er ikke uventet strålende fornøyde med å ha innkassert begge plassene.

Vinnerjobben demonstrere at det er «kort vei til booking» med det nye domenenavnet til Widerøe Flyselskap, wf.no. For å vise dette inviterte Widerøe publikum til å skrive inn webadressen så fort de bare kunne, direkte i bannere og på en enkel kampanjeside. Alle som greide tidskravet på 0,7 sekunder kvalifiserte til å bli med i daglig trekning av billett til én av Widerøes over 40 destinasjoner i Norge.

2. plass gikk til Youlekalender for NetCom fra MediaFront/McCann/SDG, hvor NetCom ønsket å kommunisere at «de gjør det lett å holde nær kontakt med dem man er glad i» i forbindelse med høytiden. For å bevise dette ble det bygget en ny tjeneste og en kampanje rundt denne. Ideen var at publikum kunne fylle en kalender med bilder fra sin telefon, pc eller nettbrett og så sette disse opp slik at det ble sendt hyggelige «postkort» til venner og kjente med bilde og tekst på de dagene som man på forhånd valgte ut.

Du kan se case-videoene til både 1. og 2. plass i mediespilleren.



3 plass: Denne måneden er det to jobber som kaprer tredjeplassen med lik poengsum. Delt tredjeplass går til «Litago Ku-Tur» fra Los&Co og Good Morning og «Inkluderende Arbeidsliv» av Hyper for partene i IA.

5. plass i desember gikk til «Nettsted for Aksel Lund Svindal» fra Try/Apt. Nettstedet er en Wordpress-drevet løsning som fungerer som en slags blogg og et samlingssted for Aksel Lund Svindals aktivieteter på sosiale medier og kommende renn.