Kjærlighet strømmet gjennom digitale skjermer på valentinsdagen

På valentinsdagen den 14. februar ga utendørsaktøren Ocean Outdoor oss et eksempel på hvordan DOOH (Digital Out Of Home) kan brukes til å ha et samspill med publikum.

1
2
3
4
5

På Oslo Bussterminal og 38 kjøpesentre over hele Norge kunne man se budskapet om å poste et bilde og en hilsen til sin kjære under hashtagen #oceanvalentine, og dette ble deretter vist i sanntid på de 154 skjermene.

Valentines-initiativet og teknologien er en del av Tech Labs-satsingen til Ocean Outdoor, og skal være en liten smakebit på hva som lanseres av kreative løsninger fremover. Hovedfokuset til Labs ligger på fremme innovasjon og pushe grensene til alt som kan gjøres i utendørsmarkedet. Eksempler på dette er også lanseringen av DeepScreen og Digital Creative Competition som fant sted før jul i fjor.

Snakke med, ikke bare til

– Vi har i løpet av årene sett at special build/props har hatt et hovedfokus her i Norge. Dette er noe vi veldig gjerne vil utfordre og utvide ved å legge et større fokus på interaksjon med forbrukeren via blant annet digitale skjermer og ved å kombinere mediekanaler. Basert på ulike undersøkelser, vet vi at effektiviteten av en kampanje blir åtte ganger sterkere når man snakker med forbrukeren istedenfor kun til, sier Monita Marie Ness, Key Account Manager/ Creative Solutions Manager i Ocean Outdoor Norway.

– Målet er vi at gjennom ny teknologi og spisskompetanse innen kreative løsninger vil pushe utendørs ytterligere, og levere rikere og mer verdifulle opplevelser for våre kunder og deres målgrupper.