Sterk Reklame ’23: Gullfest og vandrepokal i Stavanger

Både Fasett, Tada og Apriil procontra hadde en gledelig travel kveld under prisutdelingen av Sterk Reklame i Stavanger. Rekordstor deltakelse, hele 15 gullarbeider i 12 kategorier og en god spredning av utmerkelsene, skapte god stemning på TOU på fredag.

Sterk Reklame23 Utdeling Nærbilde Studio Gaffa 049 WEB
All foto: Sterk Reklame / Studio Gaffa
Sterk Reklame23 Utdeling Nærbilde Studio Gaffa 004 WEB
Sterk Reklame23 Utdeling Nærbilde Studio Gaffa 048 WEB
Sterk Reklame23 Skjerm Nærbilde Studio Gaffa 138 WEB
Sterk Reklame23 Utdeling Nærbilde Studio Gaffa 039 WEB
Sterk Reklame23 Utdeling Nærbilde Studio Gaffa 007 WEB
Sterk Reklame23 Skjerm Nærbilde Studio Gaffa 160 WEB
Sterk Reklame23 Skjerm Nærbilde Studio Gaffa 149 WEB
Sterk Reklame23 Skjerm Nærbilde Studio Gaffa 144 WEB

Stavangerregionens svar på Gullblyanten mottok bidrag fra hele Rogaland og er det største kretsmesterskapet i reklame- og design-Norge. Hele 135 arbeider ble sendt inn til årets konkurranse.

Fasett ble byrået som tok flest gull i år, med hele fem av de totalt 15 gullene som ble delt ut i årets konkurranse. Tre av gullene gikk til samme kunde, Staysville, for nettside, tone of voice og skilt- og infosystem. I tillegg fikk byrået gull for identiteten til «KUTT!» – en utstilling om det som reduserer utslipp for Norsk Oljemuseum og for Ny firmalogo og visuelt uttrykk for Infotronics.

TADA fulgte like bak med fire gull: To i film og onlinefilm for jobbene «Natural Born Journalist» for Sunnhordland og «Yrkesfag, bitch!» For Ytre Sunnhordland Opplæringskontor, og gull i både Digitalt og sosialt og Kampanje, for «Dra til sjøs», hvor kunden var Maritimt Opplæringskontor og Maritim Karriere.

1 Magasin Blaa jubileum Gull Print Apriil procontra for Magasin Blaa
Gull i Print, Apriil procontra for Magasin Blaa
2 KUTT en vandreutstilling om det som kan redusere utslipp Gull Grafisk design identitet Fasett for Norsk Oljemuseum
KUTT, en vandreutstilling om det som kan redusere utslipp, Gull Grafisk design identitet, Fasett for Norsk Oljemuseum
3 Ny firmalogo og visuelt uttrykk for Infotronics Gull Grafisk design logo Fasett for Infotronics
Ny firmalogo og visuelt uttrykk for Infotronics, Gull Grafisk design logo, Fasett for Infotronic
4 Sesongprogram 23-24 Gull Grafisk design print Eli Tangen for Stavanger Symfoniorkester
Sesongprogram 23-24, Gull Grafisk design print, Eli Tangen for Stavanger Symfoniorkes
Welcome to Staysville, Gull design digitale flater, Fasett for Staysville
6 Natural Born Journalist Gull Film og onlinefilm TADA for Sunnhordland
Natural Born Journalist, Gull Film og onlinefilm, TADA for Sunnhordland
6 Yrkesfag bitch Gull Film og onlinefilm TADA for Ytre Sunnhordland Opplæringskontor
Yrkesfag bitch, Gull Film og onlinefilm, TADA for Ytre Sunnhordland Opplæringskontor
7 Skilt og infosystemet i Staysville Gull Utendørs og omgivelser Fasett for Staysville
Skilt og infosystemet i Staysville, Gull Utendørs og omgivelser, Fasett for Staysville
8 AI Know Gull Aktivering Melvær Co for Stavanger Aftenblad
AI Know, Gull Aktivering, Melvær Co for Stavanger Aftenblad
8 Catch 22 spesialinvitasjon Gull Aktivering d Turbine for Rogaland Teater
Catch 22 spesialinvitasjon, Gull Aktivering, dTurbine for Rogaland Teater
Sesongprogram 23-24, Gull Håndverk, Eli Tangen for Stavanger Symfoniorkester
Sesongprogram 23-24, Gull Håndverk, Eli Tangen for Stavanger Symfoniorkester
9 Staysvilles tone of voice Gull Håndverk Fasett for Staysville
Staysvilles tone of voice, Gull Håndverk, Fasett for Staysville
10 Dra til sjøs Gull Digitalt og sosialt TADA for Maritimt Opplæringskontor og Maritim Karriere
Dra til sjøs, Gull Digitalt og sosialt, TADA for Maritimt Opplæringskontor og Maritim Karriere
11 Dra til sjøs Gull Kampanje TADA for Maritimt Opplæringskontor og Maritim Karriere
Dra til sjøs, Gull Kampanje, TADA for Maritimt Opplæringskontor og Maritim Karriere
12 Kortreist visittkort Gull Åpen klasse Holt Paulsen for K2 Restaurant jpg
Kortreist visittkort, Gull Åpen klasse, Holt Paulsen for K2 Restaurant

Eli Tangen Design tok gull i både Håndverk og Grafisk design print for Stavanger symfoniorkesters Sesongprogram 23/24.

Melvær&Co og dTurbine fikk hvert sitt gull i kategorien Aktivering, for «AIKnow» for Stavanger Aftenblad og spesialinvitasjon til Catch 22 på Rogaland Teater.

Gullet i Åpen klasse gikk til Holt & Paulsen for «Kortreist visittkort» for K2 Restaurant

Apriil procontra fikk både gull i Print og kveldens gjeveste pris, Grand Prix, for Kampanjemateriell for Magasin Blaa. Dermed kunne de som første byrå ta med seg den splitter nye vandrepokalen som er laget av den lokale keramikkprodusenten Odd Standard.

Sterk Reklame arrangeres av Kreativt Forum og styringsgruppen for Sterk Reklame.

Alle jobbene ligger på sterkreklame.stavanger.no.

Sterk Reklame23 Festen Studio Gaffa 158 WEB
Foto: Sterk Reklame / Studio Gaffa