«Svett ostepop» er ny BankID-favoritt

Vipps ba folk melde inn forslag til nye bankID-ord, og ble overstrømmet med adjektiver og substantiver.

91631 41e78 original

I julekalenderen til Vipps er aktiviteten høy om dagen, og i gårsdagens luke oppfordret de folk til å melde inn forslag til nye BankID-ord. De fikk respons over all forventing, og i løpet av de 12 timene luken var åpen ble 27.000 nye BankID-referanseord foreslått, og Vipps-folka forteller at de nå er i gang med å le seg ihjel med å velge ut 15 nye komboer fra de innsendte.

– Nå gleder jeg meg virkelig til å gå gjennom alle de nye ordforslagene, sier Hege Steinsland i Vipps, som innrømmer at hun er litt svett.

– Det kan se ut som det er et folkekrav om at Ostepop er et av de nye ordene, og vi har fått inn svært mange forslag knyttet til den kjære snacksen. Både sint, glad, muggen, sta, svimete og vår favoritt «svett ostepop». Det høres også ut som man er lei av norsk fauna som rein, elg og hjort, så etter bøttevis med forslag om lamaer som er både spenstig, ivrig, slapp og jålete, landet vi på «Gretten lama».

Da er det bare å følge med neste gang du logger inn med BankID på mobil.