Tea Time vant PR-pris

Reklame for Alvor-kampanjen «Tea Time», laget av Dinamo, vant kategorien Årets holdningskampanje i PR-kåringen Gullkorn i går kveld.

11745 73ad9 original
11746 9660d original
11747 c6316 original

PR-bransjen var samlet på Ballroom i Oslo i går kveld for å dele ut priser og heder for det siste års kampanjer og prosjekter. Det var Dinamo som vant den høyeste utmerkelsen i kategorien Årets holdningskampanje, med «Tea Time» for Antirasistisk senter. Samme jobb vant i samfunnskategorien i årets Gullblyanten og er den mest suksessrike RfA-kampanjen noensinne.

En annen gjenganger på pallen fikk også pris i går: I kategorien Årets produktprofilering var det Anorak og Haaland, Eidsvåg & Strøm som gikk av med seieren for «Hjerteknuser»-kampanjen for Kaizers Orchestra. Samme jobb har sanket metall over hele kloden i år, med gull i Cannes, Grand Prix i Gullblyanten og Årets Gulltagg i Gulltaggen, samt at menneskene bak ble kåret til Agency of the year i The Festival of Media 2011 i Montreux i Sveits.

Årets hedespris gikk til Lars Erik Grønntun, sjef for Gambit Hill & Knowlton i Norden. Gambit Hill & Knowlton mottok også prisen for Årets virksomhetsprofilering for «Ungdomsbanken» for DnB Nor.

I Åpen klasse ble prisen delt mellom to byråer, PR-operatørene og Geelmuyden.Kiese. Prisen gikk til arbeidet med lanseringen av IKEA-katalogen.