Ti norske finalister i ADC 100th Annual Awards
ANTI topper listen med tre finalebidrag, alle for Norges musikkhøgskole. OlssønBarbieri, Snøhetta, Bleed, Bold og Tank vinner også priser i årets utgave av ADC, arrangert av The One Club.
Tirsdag kunne vi melde om at tre norske konkurransebidrag blir premiert i prestisjetunge The One Show. I dag kommer nyheten fra søsterkonkurransen, den minst like gilde ADC, om at hele ti norske jobber blir premiert.
- ANTI vinner én pris for sin videreutvikling av identiteten til Norges musikkhøgskole, mens byrået vinner to priser for illustrasjoner til samme kunde.
- OlssønBarbieri har to vinnerjobber, Ambijus og Shake-It, som begge nylig vant priser i Deline Awards.
- To vinnerejobber blir det også på Snøhetta, den ene for skiltsystemet utviklet for hovedkvarteret til Groupe Le Monde, den andre for den visuelle identiteten til Moniker.
- Bleed hadde på forhånd fem nominerte jobber, og vinner pris for én, sin branding for IKT Norge. Bold Scandinavia Oslo vinner pris for Andøya Space identity, mens Tank Oslo vinner pris for den visuelle identiteten til Bokhari.
Alle finalistene vinner blyanter i gull, sølv eller bronse, eller et diplom (merit). Valørene blir offentliggjort 9. juni.
Om ADC og The One Show
Om ADC og The One Show
ADC, som er verdens eldste kreative konkurranse, arrangeres av The One Club for Creativity, som også står bak The One Show. I ADC ser de først og fremst etter håndverk, design og innovasjon, mens The One Show fokuserer på kreativitet og idé.