Tre norske finalister i The One Show

Neue Design Studio, POL og Scandinavian Design Group får utmerkelser når en av verdens mest prestisjefylte kreative priser deles ut av The One Club for Creativity i juni.

Audihivju
Fra POLs «Don't Hate, Imitate» for Audi.
72181 44fca original
Det norske passet av Neue Design Studio.
Yrkesfag Fagbokforlaget SDG 1
Fagbokforlagets yrkesfagbøker designer av Scandinavian Design Group.

Før utsilingen av arbeid i årets utgave av The One Show hadde Norske byråer ti nominerte jobber. Nå er de prisvinnende arbeidene stemt fram, og det er klart at tre norske bidrag blir premiert i årets konkurranse. Det er ennå ikke klart hva slags priser jobbene vinner, da alle finalistene i The One Show enten vinner blyanter i valørene gull, sølv eller bronse, eventuelt en Merit-utmerkelse (diplom).

Neue Design Studio vinner pris for det nye norske passet for Politidirektoratet, en jobb som vant Grand Prix i Gullblyanten allerede i 2016, men som ikke ble innført før høsten 2020.

POL med Einar Film vinner pris for sin «Don’t Hate, Imitate» for Audi, kampanjen der Kristoffer Hivju gir intens responsWill Ferrells reklame for General Motors.

Den tredje norske finalisten er den samlede visuelle identiteten som Scandinavian Design Group har gjort for Fagbokforlagets bøker innen Yrkesfag.

Av de andre nordiske landene har Danmark seks finalister, Finland har én mens Sverige har hele 44. Vinnerne og valørene i The One Show blir offentliggjort under Creative Week i begynnelsen av juni.

ADC rett rundt hjørnet

Nyheter om finalistene i «søster-konkurransen» ADC ventes snarlig. Der hadde norske byråer hele 28 nominerte arbeider.

Unknown

Om ADC og The One Show

ADC, som er verdens eldste kreative konkurranse, arrangeres av The One Club for Creativity, som også står bak The One Show. I ADC ser de først og fremst etter håndverk, design og innovasjon, mens The One Show fokuserer på kreativitet og idé.