To Cannes-bronse til Sollin Sæle

Kreatør Sollin Sæle og beboerinitiativet #beholdoslo mottar to bronseløver i utendørskategorien i årets Cannes Lions for kampanjen «Might Be Coming Soon».

Sollin sæle
IMG 5823
IMG 5824
IMG 5825
IMG 5826
IMG 5827

Den nylig Anorak-ansatte kreatøren Sollin Sæle sto tidligere i år bak det kreative arbeidet for et borgerinitiativ for å verne lokale butikker som sliter under pandemien, titulert «Might Be Coming Soon». Arbeidet fikk tidligere i år hele tre nominasjoner i N.Y. Festivals, og ble fredag ettermiddag nominert to ganger i Cannes Lions’ utendørskategori, og det ble i ettermiddag klart at jobben fikk bronse-uttelling for begge nominasjonene.

TRY, POL og NORD DDB på shortlist

Da dagen startet var TRY og TRY OPT allerede Cannes-nominert to ganger i kategoriene Media og Health & Wellness med Røde Kors-jobben «422 livsviktige Facebook-filmer». Mens prisene i Media Lions deles ut på tirsdag, er det allerede nå klart at det ikke ble pris på kampanjen i Health & Wellness-kategorien.

Utover dagen har flere shortlister blitt offentliggjort, og det er klart at «422 livsviktige Facebook-filmer» har fått fire nye nominasjoner, to i Direct og to i Creative Data.

Norske byråer fikk flere nominasjoner i Direct-kategorien: «Don’t Hate, Imitate» for Audi av POL ble nominert i underkategorien Real-time Response, mens «Steal Our Employees» for McDonald’s av NORD DDB ble nominert i underkategori for Single-market Campaign.

TRY fikk fikk ytterligere to nominasjoner, denne gangen i PR-kategorien med #Girlsinvest for DNB i underkategoriene Consumer Services / Business to Business og Corporate Purpose & Social Responsibility.

Vinnerne i Direct og Media Lions blir offentliggjort tirsdag, mens vinnerne i Creative Data blir klare torsdag.