TRY kjøper alle aksjene i TRY Pearl

TRY kjøper ut Pearl Group, men fortsetter partnerskapet.

22295 948d5 original

I 2020 ble Try Pearl etablert av TRY og Pearl Group , et utviklingsselskap for IT-løsninger og kreativ markedsføring. TRY gikk inn med 51 prosent av aksjene, og nå kjøper de ut Pearl Group med sine 49 prosent. De siste to årene også medført store endringer på eiersiden hos begge eierselskaper. – Det er derfor riktig å reorganisere vårt felles partnerskap, sier CEU Geir Thoresen i Pearl Group og Kjetil Try i TRY.

Pearl Group og TRY er derfor enige om at TRY kjøper alle aksjene i TRY Pearl. TRY samler samtidig satsingen under den nye merkevaren TRY Dig. TRY og Pearl Group vil fortsette samarbeidet om kunder, prosjekter og kompetanse.

– Jeg vil ikke si at vi skilles

– TRY Pearl har på kort tid blitt en vesentlig aktør i markedet innen digital tjenesteutvikling, kundereiser, bruk av data og digital markedsføring. Partnerskapet med Pearl Group har gjort at vi har kunne tilby et bredere og dypere set up for våre kunder. Det skal vi fortsette med, sier Kjetil Try.

– Jeg vil ikke si at vi skilles. I stedet organiserer vi «familielivet» mellom TRY og Pearl Group på en annen måte. Når verden endrer seg, og det har den også gjort for begge selskaper det siste året, må vi også tenke nytt om organisering. Det viktigste for oss, er at vi kan tilby våre kunder en kruttpakke av kompetente rådgivere på teknologi og markedsføring, sier Thoresen.

Skal samarbeide om kunder og prosjekter

– Vi opplever et enormt trykk i markedet. Teknologi og digitale tjeneste- og kundereiser har etter mitt syn hele tiden vært forretningskritisk. Med en pandemi på vei inn i sitt tredje år, er dette også noe som stadig flere ledergrupper i stadig flere bransjer også setter høyest på dagsordenen, sier Kaare Øystein Trædal, daglig leder i TRY Dig.

Trædal understreker videre at selskapet er helt avhengig av kompetansen som ligger både i Pearl Group og i TRY for å møte forventningene fra kundene.