TRY og DNB vant Sølvfisken for oktober med årets #huninvesterer-kampanje

I 2019 skrev DNB økonomisk likestillingshistorie med #huninvesterer. Årets kampanje har som mål å gi kvinner mer økonomisk selvtillit, og Sølvfisken-juryen applauderer resultatet, «denne energibomben av en film».

Hu7ninvesterer

Menn eier fremdeles mest, og kvinner har statistisk sett en lavere økonomisk selvtillit. Dette ønsket DNB å gjøre noe med denne høsten.

– Du trenger ikke masse penger, fancy jobb, dress, eller økonomiutdannelse for å være en investor. Du kan være helt deg selv og det er faktisk ikke så vanskelig. Målet vårt er at uansett hvem du er eller hvor du kommer fra, skal du kunne bli en investor og føle seg stolt av det!, fortalte Thea Bjørndal Iversen da kampanjen ble lansert.

Hun er del av de kreative teamet hos TRY, som også består av Caroline Riis, Nicklas Hellborg og Eirik Sørensen. Konsulent på jobben var Kristina Skogen, mens prosjektlederen var Vilje Mohn. Filmen er produsert av Bacon med Magne Lyngner som produsent og Fiona Jane Burgess som regissør.

– Vi digger det!

Sølvfisken-juryens begrunnelse lyder som følger: «Sølvfisken for oktober går til DNB og «Hun investerer». Universet der kvinnene tar over verden videreføres på mesterlig vis i denne energibomben av en film. Sterk avsenderidentitet med girlpower fra første til siste rute – vi digger det! Herlig låtvalg med «No Doubt»'s «Just A Girl» som setter den klassiske teksten i en ny kontekst og dimensjon. Dynamiske og svært bevegelige kameraføringer i kombinasjon med morsomme detaljer gjør at filmen kan sees om og om igjen. Sykt bra gjennomført – heia alle kvinner der ute – No reasons for you to run and hide!»

Se hele arbeidscaset her.

Se hovedfilmen her.