«Urban Miner» og NORD DDB er shortlistet fem ganger i The One Show

Finalistene fra første runde i den prestisjetunge internasjonale kreative konkurransen er gjort unna, og NORD DDB gjør det foreløpig sterkt med sin ekstraordinære kampanje med Elkjøp og Minecraft.

Key Visuals 16 9 NO

NORD DDB har fått en hyggelig beskjed fra The One Club for Creativity, som arrangerer reklame-konkurransen The One Show. Byråets «Urban Miner»-kampanje for Elkjøp + Minecraft er på shortlist i alle kategorier den ble sendt inn i.

«Urban Miner»-kampanjen, som benytter gamingmekanikken fra verdens største spill for å få folk til å resirkulere, er shortlistet i kategoriene Gaming for good, Use of gaming as a Tool, Green Pencil, Craft & Storytelling og Brand Partnerships.

– Vi har fått mye positiv omtale av kampanjen, og det at den nå er på shortlist hos den første internasjonale juryen som bedømmer jobben er veldig spennende, forteller kreatør Jens Østrem i NORD DDB.

– Det er ikke noe tvil om at vi i NORD DDB har hatt en veldig bra dag i dag. Vi leverte «Urban Miner» inn i fem kategorier, og at vi har gått videre i alle fem er helt utrolig gøy. The One Show er en av de aller viktigste og hardeste reklame-konkurransene i verden, så nå er vi mildt sagt stolte, forteller André Gidoin og Frank Nystuen, Creative Directors i NORD DDB.

Se casefilmen her.