«Urban Miner» og NORD DDB er shortlistet fem ganger i The One Show
Finalistene fra første runde i den prestisjetunge internasjonale kreative konkurransen er gjort unna, og NORD DDB gjør det foreløpig sterkt med sin ekstraordinære kampanje med Elkjøp og Minecraft.

NORD DDB har fått en hyggelig beskjed fra The One Club for Creativity, som arrangerer reklame-konkurransen The One Show. Byråets «Urban Miner»-kampanje for Elkjøp + Minecraft er på shortlist i alle kategorier den ble sendt inn i.
«Urban Miner»-kampanjen, som benytter gamingmekanikken fra verdens største spill for å få folk til å resirkulere, er shortlistet i kategoriene Gaming for good, Use of gaming as a Tool, Green Pencil, Craft & Storytelling og Brand Partnerships.
– Vi har fått mye positiv omtale av kampanjen, og det at den nå er på shortlist hos den første internasjonale juryen som bedømmer jobben er veldig spennende, forteller kreatør Jens Østrem i NORD DDB.
– Det er ikke noe tvil om at vi i NORD DDB har hatt en veldig bra dag i dag. Vi leverte «Urban Miner» inn i fem kategorier, og at vi har gått videre i alle fem er helt utrolig gøy. The One Show er en av de aller viktigste og hardeste reklame-konkurransene i verden, så nå er vi mildt sagt stolte, forteller André Gidoin og Frank Nystuen, Creative Directors i NORD DDB.