Varner velger Starcom og Zenith

Varner samler fra årsskiftet sine medieaktiviteter hos Publicis Media, fordelt på Starcom og Zenith.

85904 96e4c original
Fra venstre: Thomas Magnusen (Zenith), Siri Nordby (Dressmann), Jens Bonesmo (A-Z), Peder Mittet (Starcom), Elise Laupstad (Cubus), Henriette Francke (Cubus) og Jens Erik Frugård (Cubus).

Zenith har vært Cubus’ digitale byrå i tre år og Starcom har jobbet med A-Z siden i fjor. Nå utvides samarbeidet vesentlig:

  • Starcom får ansvaret for Dressmann og A-Z, og Zenith for Cubus
  • Oppdraget skal ledes fra Oslo og gjelder de 8 markedene Norge, Sverige, Finland, Østerrike, Tyskland, Polen, Danmark og Island

– Smart og effektiv markedsføring har hele tiden vært en viktig suksessfaktor for å bygge Varners forretning. Den gjennomførte byråkonkurransen hadde som utgangspunkt at våre prioriteringer innenfor markedsføring skal videreutvikles i et mer kompleks medielandskap, sier Siri Nordby, som er head of digital i Dressmann og nå blir kunde i Starcom.

– Avtalen gir oss én samarbeidspartner på tvers av alle markeder, men med ulik tilnærming overfor hver enkelt kjede i Varner. Publicis Media har kontorer i alle markeder vi er representert og har solid retail-forståelse. De tilfører oss kompetanse og innsikt for å gi kundene våre den beste handleopplevelsen, sier Jens Erik Frugård som er marketing manager i Cubus.

– Vi går inn i dette med ydmykhet for hva Varner har bygget opp på markedssiden gjennom mange år, og ser frem til å videreutvikle dette i partnerskap. Vi kommer til å spille på alle våre kompetanseområder, fra strategi, data og innsikt, innkjøp, e-handel og kanaloptimalisering. Dette gleder vi oss til!, sier Peder Mittet som er administrerende direktør i den norske delen av Publicis Media og ansvarlig for Starcom.