Visit Røros og Østerdalen teamer opp med Nonspace

Da Visit Røros og Østerdalen nylig gikk sammen om å lage et nytt destinasjonsselskap var det for å fremme regionens styrker, med fantastiske natur- og kulturopplevelser.

Unnamed 1
Nonspace-teamet: Ramona Horn, Ingrid Haugen Nonskar, Lasse Agentoft Eggen, Julian Andrè Vedeler, Line Kibsgaard Sjøhelle, Omar Saleh Salem, Ann-Charlott Ommedal Holden, Stian Ward Bugten og Robert Dalen. Foto: Nonspace

Det nye destinasjonsselskapet gikk bredt ut blant lokale, regionale og nasjonale design- og merkevarebyrå da den visuelle identiteten ble lagt ut på anbud, og etter en grundig utvelgelsesprosess falt valget på Nonspace (tidligere ANTI Bergen og ANTI Trondheim).

– Den nye visuelle profilen vår skal reflektere destinasjonens «personlighet», visjon og verdigrunnlag, og bygge opp under Visit Røros og Østerdalens sterke sider. Profilen vil være sentral i den videre utviklingen av hele destinasjonen som et attraktivt reisemål nasjonalt og internasjonalt. Her mener vi at Nonspace kan bidra med viktig erfaring, kunnskap og ressurser for oss, forteller Tove R. Martens, reiselivssjef i Visit Røros og Østerdalen.

– Et nytt destinasjonsselskap trenger en visuell identitet, da det er selve grunnstammen i merkevaren vår og en guide for all kommunikasjon og merkevarebygging. Det tydeligste i en bedrifts visuelle profil er kanskje logoen og fargene, men bak dette ligger også en bred prosess med forankring i selskapets strategi, fortsetter Martens.

– En ledende rolle

Nonspace har avdeling i Trondheim og Bergen, og har allerede bred erfaring med destinasjonskunder som Visit Trondheim og Visit Bergen, og nå gleder teamet seg til å komme i gang med et nytt prosjekt.

– Vi er svært glade for å ha blitt valgt som merkevarebyrå for Visit Røros og Østerdalen. De siste årene har reise-, turisme- og destinasjonssektorene gjennomgått store endringer som følge av behovet for å reise mer ansvarlig og tilpasse seg post pandemiske livsstiler. Visit Røros og Østerdalen har tatt på seg en ledende rolle i å finne nye tilnærminger til disse utfordringene, sier Ramona Horn, Studio Director hos Nonspace.

– Vi ser mange spennende muligheter for å nå både lokalsamfunnet og innenlandsreisende, samtidig som man videreutvikler regionens posisjonering internasjonalt. Området er til dels en skjult perle på den internasjonale scenen og viser at det finnes mer å tilby enn bare fjorder og storbyferier, avslutter Horn.