Vy-kampanje vinner andre Sølvfisk på rad
Filmen «Sammensveiset gjeng» fra høstens «Hver tur teller»-kampanje fra Vy, har vunnet Sølvfisken for september.

I august lanserte Vy og Pol en trio av filmer som forestiller seg alt man kan vinne på å reise kollektivt – i tillegg til de opplagte effektivitets- og miljøfordelene. I kampanjen, som er regissert av Morten Borgestad, ser vi pendlere som danner en sammensveiset vennskap i togkupeen, et par som faller inn i et lidenskapelig kjærlighetsforhold og en motegründer som finner helt avgjørende inspirasjon på reisen ombord.
I augustutgaven av Sølvfisken var det den romantiske «Ved første blikk»-filmen som gikk til topps, og nå følger september-Sølvfisken opp med filmen «Sammensveiset gjeng» fra samme kampanje.
Det er Anders Arnoldsen Holm og Thea Emanuelsen hos POL som er kreatør-teamet bak kampanjen, mens Petter Bryde og Emma Gyllenbreider var henholdsvis konsulent og prosjektleder. Erik Schøien hos Pravda har produsert.
Juryens begrunnelse: Sølvfisk for september går til Vy – hver tur teller. Gratulerer igjen til Vy og Pol med høstens andre sølvfisk. En god og morsom historie med et fint person-galleri. Juryen synes den er godt løst og godt laget og den skiller seg positivt ut i september-utvalget av filmer.