Geir Florhaug blir kreativ leder i Mvh

Etter å ha tenkt seg om i 18 år, kom reklame-, design- og teknologibyrået frem til at de ønsket å ansette sin første kreative leder.

Bilde Pressemelding1 Geir
Geir Florhaug er ny kreativ leder i Mvh.

Og valget falt på Geir Florhaug, som kom fra samme stilling i The&Partnership, der han blant annet hadde ansvar for kunder som Toyota, Northug og Skousen. Florhaug har tidligere vært AD og kreativ leder i byråer som DDB, McCann og Dinamo. Han har tidligere drevet eget byrå, laget tegneserier og vært med på å lage Futbology-appen, som på få år har rukket å etablere seg som en favoritt blant fotballsupportere over hele verden.

Grep sjansen etter leken rekrutteringskampanje

– Det har vært lærerikt å få være med på å etablere T&P på norsk og nordisk nivå, men da Mvh sin lekne og originale rekrutteringskampanje dukket opp på vårparten, måtte jeg bare gripe sjansen. Jeg har fulgt med på byrået en stund, og de har tatt noen solide steg siden de het Alle Gutta, forteller Geir Florhaug.


– Et byrå i dag bør ha bred kompetanse. Men det handler om folka også, og denne sammensveisede gjengen her i Rådhusgata fremstår som like profesjonelle som hyggelige som sultne, så dette skal bli moro, avslutter den nyansatte kreative lederen.

Jon Fredø, daglig leder i Mvh, er superstolt over at Florhaug valgte Mvh.

– Rekrutteringskampanjen vår resulterte mange flotte søkere, med Geir som en klar nummer én fordi han holder et så høyt nivå innenfor de fagområdene som et kompakt fullservicebyrå som Mvh skal kunne levere på, ifølge Fredø.