
En kreativ leder i et byrå som aldri har hatt en slik før, kan starte jobben med blanke ark. Men ikke med blanke lapper! Da Mvh skulle ansette sin første kreative leder, fylte de veggen med gule lapper. På lappene hadde hver enkelt av byråets 21 ansatte skrevet ned sine ønsker for hva nettopp deres drømmekandidat av en kreativ leder skulle kunne si, mene eller føle.
– Tanken bak denne aktiviteten var å involvere og inkludere samtlige i byrået rundt den nye stillingen, fordi den er viktig for oss, forklarer Sindre Trolsås, kreatør i Mvh.
De gule lappene skapte engasjement, diskusjon, latter, spørsmål, nye lapper – og sist, men ikke minst, la de grunnlag for en rekrutteringskampanje som mange av landets ledende kreatører lot seg sjarmere av. Deriblant Geir Florhaug som i dag kan signere «Mvh kreativ leder» (selv om han foreløpig foretrekker bare «Geir»).
Involverte byråer
Jørn-Tore Sande
Kreativt team
Eirik Sjo Engen
Rådgiver
Linn Agustoni
Prosjektleder
Jon Fredø
Ansvarlig hos Mvh
Peter Midtvedt
Klipp
Håkon Sageng Carlin
Komponist