Med vennlig hilsen kreativ leder

Siden stillingen som kreativ leder hos Mvh var helt ny, måtte også stillingsbeskrivelsen være det.

Toppbilde Pressemelding2 Casebilde

En kreativ leder i et byrå som aldri har hatt en slik før, kan starte jobben med blanke ark. Men ikke med blanke lapper! Da Mvh skulle ansette sin første kreative leder, fylte de veggen med gule lapper. På lappene hadde hver enkelt av byråets 21 ansatte skrevet ned sine ønsker for hva nettopp deres drømmekandidat av en kreativ leder skulle kunne si, mene eller føle.

– Tanken bak denne aktiviteten var å involvere og inkludere samtlige i byrået rundt den nye stillingen, fordi den er viktig for oss, forklarer Sindre Trolsås, kreatør i Mvh.

De gule lappene skapte engasjement, diskusjon, latter, spørsmål, nye lapper – og sist, men ikke minst, la de grunnlag for en rekrutteringskampanje som mange av landets ledende kreatører lot seg sjarmere av. Deriblant Geir Florhaug som i dag kan signere «Mvh kreativ leder» (selv om han foreløpig foretrekker bare «Geir»).

Involverte byråer

Mvh logo gul
Mvh
J

Jørn-Tore Sande

Kreativt team

E

Eirik Sjo Engen

Rådgiver

L

Linn Agustoni

Prosjektleder

J

Jon Fredø

Ansvarlig hos Mvh

P

Peter Midtvedt

Klipp

H

Håkon Sageng Carlin

Komponist