Yellow Banana styrker laget med to nye kollegaer

Reklamebyrået Yellow Banana har ansatt to nye: Lukas som har vært i praksis hos byrået, og Eliza som kommer rett fra skolebenken. Byrået teller nå ni fast ansatte.

Yellow Banana nyansettelse
Fra venstre: Ola Wickmann, Lukas Carstensen Øien, Eliza Mackowiak, Martin Moen og Nick Sampson.

Lukas Carstensen Øien har etter endt praksisperiode blitt en del av Yellow Banana.

– Vi var veldig fornøyde med arbeidet og den gode stemningen vi fikk fra første dag med Lukas. Han er akkurat en slik banan vi samler på, sier byråleder Nick Sampson.

– Etter en 10-ukers praksisperiode hos Yellow Banana, tar jeg med meg mange positive opplevelser inn i en fulltidsjobb som innholdsprodusent i selskapet. Det blir spennende å bli del av et varmt miljø, bestående av erfaringsrike og dyktige mennesker. Jeg har alltid ønsket meg en arbeidsplass med kreativt spillerom og variasjon, noe man definitivt får i Yellow Banana, sier Lukas Carstensen Øien.

AD fra Westerdals

Yellow Banana styrker seg også på den kreative siden. Den andre nyansatte er Eliza Mackowiak. Hun kommer fra studier på Westerdals hvor hun nå er ferdig med en bachelor i Art direction. Eliza har vært i praksis hos Mediacom og GK, og tar med seg mye nyttig erfaring derfra. Eliza er også stolt vinner av studentklassen i Gulltusjen i 2023.

– Vi kunne ikke si nei etter å ha sett hennes meget gode mappe, sier kreativ leder Martin Moen.

– Det er stas å lande en jobb rett etter endt studie, og bli en del av bananklasen som kreatør og Art Director. Dialogen med Yellow Banana har vært utrolig hyggelig siden vårt første møte, så jeg ser virkelig fram til å jobbe med denne gjengen! Det er en god variasjon av kunder og arbeidsoppgaver å bryne seg på, så dette blir spennende høst, sier Eliza Mackowiak.

Yellow Banana jobber med kunder som Continental, Mental helse ungdom, og en rekke av Orkla og Scandzas merkevarer. Byrået omsatte for 16,8 millioner kroner i 2023 og opplever nå vekst.

– Som en hel bransje under ett tak

– Vi er i en god posisjon om dagen og opplever stadig større oppdragsmengde. Etter styrkingen med to nye kollegaer står vi enda bedre rustet til å kunne levere fra øverste hylle til våre eksisterende og nye kunder. Vi opplever at flere og flere merkevarer ønsker å knytte seg til et byrå som kan levere alt fra strategi og idé, til produksjon av film og foto, samt mediekjøp og rapportering. Vi er som en hel bransje under ett tak, sier daglig leder Ola Wickmann.