A good night's sleep- en søvndyssende lydbok om bærekraft

Xlnbkg MW Board Scandic Gullblyanten
Sendt inn av
Trigger Oslo
Kunde
Scandic Hotels
Utfordring: Scandics bærekraftsarbeid er en godt bevart hemmelighet. I en bransje hvor gamle menn med røde luer og rappelerende hotelldirektører dominerer er det ikke lett å ta posisjon på et bærekraftsarbeid som har foregått uten glitter og stas. Det hjelper heller ikke at bærekraft er på alles lepper og det snakkes om både grønnvasking og fatigue. Løsning: Søvn er i vinden som aldri før. God søvn er hotellets kjerneprodukt, og har du mange bekymringer sover du ikke godt. Stadig flere bruker lyder for å sovne, og lydbøker er flittig brukt. Da vi kom til punkt 143 i Scandics søvndyssende tilgjengelighetsstandard slo det oss at en beroligende natta-lydbok var et perfekt medium for oss å formidle den imponerende innsatsen Scandic legger ned i bærekraftarbeidet sitt. Steg for steg, tiltak for tiltak -Scandics bærekraftsarbeid i sin helhet siden 1993... Lydboken ble distribuert gjennom alle Scandics 90 hoteller i Norge. Fra skjermer i lobbyen og QR-koder på nøkkelkort til en egen slapp-av kanal på hotellrommet. Utdrag fra lydboken ble også brukt i uttak på SOME, kontekstuelle annonser på kobler og lydspotter på PodMe som ledet til både scandic.no og lydboken i sin helehet på Spotify.

Bidragsytere

  • Eystein Molland Norderval
    Kreatør
  • Magdalena Kamøy
    Kreatør
  • Charlotte Granbo
    Innholdsrådgiver
  • Vetle Gjevestad Agledahl
    Innholdsrådgiver
  • Malin Lauritzen
    Prosjektleder
  • Siri Røhr-Staff
    Kundeansvarlig og konsulent
  • Babak Behrad
    Strategisk rådgiver
  • Eirik Natlandsmyr
    PR-rådgiver
  • Stian Letessier
    Produsent
  • Andreas Veie-Rosvoll
    Regi
  • Olav Nedberge
    Lyddesign
  • Monika Stray
    Markedssjef
  • Lars Vestad
    Kommunikasjonssjef Scandic Norge
  • Heidi Moss
    Country Marketing Manager