Den Lille Nøttefabrikkens 5 små nøttebegere

Sendt inn av
Cretalux
Kunde
Brynild Gruppen
Bakgrunn Oppgaven bestod i å utvikle en ny visuell produktidentitet for begeret til løsvekt sortimentet til Den Lille Nøttefabrikken. Den Lille Nøttefabrikken henter sine produkter fra hele verden. De har lang erfaring og inngående kompetanse. De gjennomgår en nøysom sortering av produktene for å sikre kvaliteten i hver og én nøttesort. Denne kunnskapen og lidenskapen for produktene er nettopp det som skiller Den Lille Nøttefabrikken fra andre nøtteleverandører på markedet. Løsning Gjennom revitaliseringen av begeret ønsket vi legge å vekt på denne kompetansen og vise at nøttene faktisk blir hentet fra alle verdens hjørner. Begeret er derfor forvandlet til en serie med 5 globuser, i en frodig fargepalett som tar opp fargene fra Den Lille Nøttefabrikkens øvrige produkter (grønn, blå, beige, orange og rosa). Hvert beger viser ulike kombinasjoner av nøttenes opphavssted gjennom smakfulle illustrasjoner og små understøttende tekster. Her kan det leses om nøttenes dyrking, innhøsting eller destinasjonens særegne klima. Det visuelle uttrykket er lekent, og typografien og tone of voice viderefører Den Lille Nøttefabrikkens sjarmerende personlighet. Kombinasjonen av fargerike geografiske kart og botaniske illustrasjoner, gjenspeiler deres eksotiske smaksportefølje. Globusene i seg selv formidler at det ligger mye arbeid, kunnskap og engasjement i det å levere gode kvalitetsnøtter. Det nye begeret i 5 frodige varianter oppleves å være små ambassadører for Den Lille Nøttefabrikken og bekrefter med dette deres posisjon som nøtteeksperten.

Bidragsytere

  • Alexandra Kloster
    Grafisk Design
  • Line Støtvig
    Konsulent
  • Bjørn Rybakken
    Kreativ leder
  • Hilde Sandmæl, Kategorisjef
    Ansvarlig hos kunde
  • Ida Klev Andersen, Senior Produktsjef
    Ansvarlig hos kunde
  • Helene Snilsberg Andersen, Produktsjef
    Ansvarlig hos kunde
  • Flemming A. Formoe, Markeds- og utviklingsdirektør
    Ansvarlig hos kunde