Kampanjen som holdt på å gå under radaren

34266 57461 original
34293 c1716 original
34299 7f857 original
Sendt inn av
Reklamebyrået Ernö AS
Kunde
Bring
Medieplassering
DM og artikkel i Kreativt Forum
I en tid med fokus på det digitale har DM blitt litt «glemt» av mange kreatører i reklamebyråene. Faktum er at DM ikke bare er en effektiv kanal, postkassen er også stedet der folk flest ønsker å motta reklame. Briefen fra Bring var derfor: Hvordan få kreatører til å tenke på DM? I kampanjens første fase ble det utviklet en DM i samme fysiske størrelse som en gjennomsnittlig mobilkampanje. DMen ble sendt til 200 kreatører i reklamebransjen. Vi gjennomførte til og med en effektmåling, for å se hva kampanjen oppnådde. Mye tilsa at dersom en DM gjøres like liten som mye annen reklame, vil også den forsvinne i mengden. Resultatet ble delt med bransjen på Kreativt Forum, bl.a. gjennom en casevideo. Den helt nye innsikten ble så brukt i fase 2 av kampanjen: Vi fulgte opp med «verdens største DM» til et utvalg av de samme kreatørene, med budskapet: «I postkassen er det mindre konkurranse fra andre budskap. Derfor blir budskapet ditt ekstra synlig. Les mer om fordelen ved DM på bring.no/DM.» Denne gangen gikk det mye bedre: 80 % av kreatørene la merke til kampanjen, 90 % husket avsender og 60 % likte den. Ergo: Synlige DMer virker!

Bidragsytere

  • Kristin Berge Jahr
    Prosjektleder
  • Eirik Hovland
    Tekstforfatter
  • Martin Røsvold Thorsen
    Art Director
  • Pål Drage
    Konsulent
  • Hege B. Aarhus
    Ansvarlig hos kunde
  • David Richardson
    AD-assistent