Kolonihagen: Jakten på lidenskap

Sendt inn av
Skilhagen
Kunde
Kolonihagen
Medieplassering
Begge filmene har vært på kino i november-desember på Nordisk film sine kinoer i Oslo. Disse kommer til å fortsette å kjøre til ut februar. De har også vært vist som Facebook video ad og Instagram
Kolonihagen jobber med produsenter som har valgt kvalitet fremfor kvantitet og som brenner for det de driver med. Produsenter som tar bærekraft, dyrevelferd og smak et steg videre. Vi snakket med egg-bonden Weydahl som har plantet 1000 frukttrær på tunet for å gi de frittgående hønsene skygge og trygghet, og som hver morgen spiller musikk for sine høns. Svinebonden som har satt av 200m2 av eiendommen til hver enkelt gris og som kun gir grisene økologisk for, og en rekke andre lidenskapelige produsenter. På hvert produkt, og hos hver produsent, ligger det en rekke konkrete eksempler og bevis som underbygger Kolonihagens søken etter de beste råvarene. Søken etter de beste produsentene. Fremfor å bygge fiksjon, eller skape en polert sannhet, valgte vi å jobbe etter en dokumentarisk modell i utviklingen av all kommunikasjon. Vi valgte å lage mini-dokumentarer, hvor publikum får et sannferdig innblikk i livet og virket til produsentene, fremfor å utvikle tradisjonelle reklamefilmer. Man har valgt å løfte fram enkelthistorier fra produsentene, valgene som er tatt og fordelene det medfører for forbrukeren.

Bidragsytere

  • Lars Øverli, Paragon Features
    Produksjonsbyrå
  • Anton Ligaarden, Paragon Features
    Produksjonsbyrå
  • Andreas Rød Skilhagen, Skilhagen
    Reklamebyrå
  • Martin Slottemo Lyngstad, Paragon Features
    Produksjonsbyrå