Man kan si mye rart om svensker, men godteri kan de.

Sendt inn av
DIST Creative
Kunde
Galleberg / Cloetta
Medieplassering
TV2, TVN, TV3, Viasat 4, TV 2 Zebra, FEM, MAX, Nat Geographic, Discovery, TLC
Medalje
Gullblyanten 2011
Bronse, Snacks og desserter
Popsy, eller Polly som det heter i Sverige, har lenge vært søta brors mest populære sjokoladepose. Vi fikk oppdraget om å lansere den i Norge, men samtidig fikk vi også en stor utfordring: Hvordan lansere svensk sjokolade til verdens mest nasjonalistiske sjokoladefolk? Sjokolademarkedet er kanskje det mest overkommuniserte markedet i Norge, med konstante nylanseringer og heftig trykk. I tillegg har nordmenn et ekstremt sterkt forhold til norsk sjokolade gjennom årevis med tur, fjell, nisser og budeier. Det betydde at vi måtte posisjonere Popsy så langt vekk fra norsk sjokolade som mulig, og en god innsikt hjalp oss på vei. Er det noe svenskene kan bedre enn oss, så er det godteri! Helt siden vi var små har vi reist til søta bror for å handle godis vi aldri ville funnet i hyllene her hjemme. I tillegg har vi alltid hatt et vennskapelig elsk-hat forhold til söta bror, hvor vi i alle år har gjort narr av hverandre. Derfor ble konseptet "Du kan si mye rart om svensker, men godteri kan de." - En sannhet som ga oss et stort univers å leke i.

Bidragsytere

  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Finn Knudsen
    Annet (må beskrives)
  • Petter Gulli
    Annet (må beskrives)
  • Katinka Grundseth
    Konsulent
  • Marte Listhaug
    Prosjektleder
  • Charlotte W. Arnesen
    Annet (må beskrives)
  • DIST Creative
    Reklamebyrå
  • Motion Blur
    Produksjonsbyrå
  • Henrik Sander
    Regissør
  • Ola Narum Berg & Espen Horn
    Producer
  • Elisabeth M. Maxwell-Stewart
    Annet (må beskrives)
  • Johan Torell og Nina Norum
    Ansvarlig hos kunde
  • Askild Vik Edvardsen
    Filmfotograf
  • Stefan Ström
    Klipp
  • Fragments/Megafon/Mpc
    Annet (må beskrives)
  • Carat
    Annet (må beskrives)