Norway's best - Fra fjordbygd til internasjonal reiselivsaktør

Lwy R Dma Z Uniform Norways best
Lwy R Dma Z Uniform Norways best2
Lwy R Dma Z Uniform Norways best3
Lwy R Dma Z Uniform Norways best4
Lwy R Dma Z Uniform Norways best5
Lwy R Dma Z Uniform Norways best6
Lwy R Dma Z Uniform Norways best7
Lwy R Dma Z Uniform Norways best8
Sendt inn av
Uniform
Kunde
Norway's best AS
Dette er historien om fjellbygda som ble et av verdens mest populære turistmål, og som nå blir en sterk nasjonal reiselivsaktør. I 2019 var det langt over en million turister som besøkte Flåm, fra mer enn 170 ulike land. Etter hvert vokste tilbudet til Flåm AS ut over Flåms grenser. Selskapet ønsket å satse ytterligere og ta posisjonen som sterk reiselivsaktør gjennom merkevaren Norway’s best. <br /><br />De er kjent for en sterk produktportefølje av spektakulære naturbaserte opplevelser fra nord til sør, med destinasjoner fra nord til sør. Disse er Flåm, Aurland, Myrkdalen, Geiranger, Lysefjorden, Hardanger, Hjørundfjorden, Lofoten og Narvik. <br /><br />Kundene blir lovet spennende opplevelser i vakker, dramatisk norsk natur. Dette ble viktig for utviklingen av den visuelle identiteten. Formspråket har inspirasjon fra det ekte og rotnorske, runer, kontraster og linjer i naturen.<br /><br />Navnet trigger et ønske om å finne ut, bli fortalt, og utforske hva som er Norway’s best. Det er gjerne i søket reisen begynner. Logoens strek oppfordrer til å fortsette setningen og fylle ut de beste opplevelsene enten det gjelder den beste utsikten, dusjen eller maten. Dette danner et dynamisk kommunikasjonskonsept som gir merkevaren en tydelig stemme og rom for interaksjon.<br /><br />Det var viktig å ha et enkelt system for samprofilering med partnere for deres produkter/ tjenester, derfor ble tilhørighetsmerket ‘Part of Norway’s best’ utviklet.

Bidragsytere

  • Hege Mykkeltveit
    Lead designer
  • Frøydis Hanssen-Bauer
    Designer
  • Jan-Otto Jakobsen
    Strategisk rådgiver
  • Nilske Passmann
    Prosjektleder
  • Mads Øvergaard
    Designer
  • Line Moen
    Tjenestedesigner
  • Even Fusdahl Hulleberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Rita Mostrøm Larsen
    Strategisk rådgiver
  • Finn Burrows
    Fotograf
  • Sverre Hjørnevik
    Fotograf
  • Øyvind Holsen
    Salgs- & markedsdirektør
  • Jan Tore Grønlund
    Prosjektleder