Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Dette er historien om fjellbygda som ble et av verdens mest populære turistmål, og som nå blir en sterk nasjonal reiselivsaktør. I 2019 var det langt over en million turister som besøkte Flåm, fra mer enn 170 ulike land. Etter hvert vokste tilbudet til Flåm AS ut over Flåms grenser. Selskapet ønsket å satse ytterligere og ta posisjonen som sterk reiselivsaktør gjennom merkevaren Norway’s best. <br /><br />De er kjent for en sterk produktportefølje av spektakulære naturbaserte opplevelser fra nord til sør, med destinasjoner fra nord til sør. Disse er Flåm, Aurland, Myrkdalen, Geiranger, Lysefjorden, Hardanger, Hjørundfjorden, Lofoten og Narvik. <br /><br />Kundene blir lovet spennende opplevelser i vakker, dramatisk norsk natur. Dette ble viktig for utviklingen av den visuelle identiteten. Formspråket har inspirasjon fra det ekte og rotnorske, runer, kontraster og linjer i naturen.<br /><br />Navnet trigger et ønske om å finne ut, bli fortalt, og utforske hva som er Norway’s best. Det er gjerne i søket reisen begynner. Logoens strek oppfordrer til å fortsette setningen og fylle ut de beste opplevelsene enten det gjelder den beste utsikten, dusjen eller maten. Dette danner et dynamisk kommunikasjonskonsept som gir merkevaren en tydelig stemme og rom for interaksjon.<br /><br />Det var viktig å ha et enkelt system for samprofilering med partnere for deres produkter/ tjenester, derfor ble tilhørighetsmerket ‘Part of Norway’s best’ utviklet.