Nye ØB - mer aktuell, dypere, bedre

Sendt inn av
Isobar Norge
Kunde
Østlandets Blad
Medieplassering
Annonser i Østlandets Blad
Undersøkelser viste at ØB (Østlandets Blad) ble oppfattet som en kjedelig lokalavis, og opplagstallene stupte. ØB gjorde derfor drastiske endringer i produktet, hvor en skulle tematisere stoffet, gå dypere og bli mer aktuell. I tillegg fikk avisen en splitter ny layout. 25. august 2012 skulle avisen relanseres under Ski-Festivalen. Vi fikk i oppgave å utvikle lanseringskonseptet for nye ØB, som primært skulle lanseres i egne medier da markedsbudsjettet var svært begrenset. Annonsene som her er vedlagt er en del av en større kampanjen. Annonsene ble plassert i ØB ( med gammel layout ) og ble publisert som en nedtelling til relanseringsdatoen. De lokale temaene ble brukt som dramatiseringsgrunnlag for konseptet. Gjennom annonsene ville ØB vise at den nye avisen ville sette lokale kampsaker på dagsorden, være uredde i sin journalistikk og vise at de var med på å skape endringer for befolkningen i Follo.

Bidragsytere

  • Helge Marius Wiig
    Art Director
  • Einar Fötschl
    Tekstforfatter
  • Trygve Lorentzen
    Konsulent
  • Kristina Schaathun
    Prosjektleder