Nye ØB - mer aktuell, dypere, bedre

Sendt inn av
Isobar Norge
Kunde
Østlandets Blad
Medieplassering
Østlandets Blad egne medier ( på nett, i avis og på hovedkontor )
Undersøkelser viste at Østlandets Blad (ØB) ble oppfattet som en kjedelig lokalavis, og opplagstallene stupte. ØB gjorde derfor drastiske endringer i produktet, hvor en skulle tematisere stoffet, gå dypere og bli mer aktuell. I tillegg fikk avisen en splitter ny layout. 25. august 2012 skulle avisen relanseres under Ski-Festivalen. Vi fikk i oppgave å utvikle lanseringskonseptet for nye ØB, som primært skulle lanseres i egne medier da markedsbudsjettet var svært begrenset. Nye ØB ville signalisere at de pløyer dypere i saker som angår Follo-folk direkte, være uredde i sin journalistikk og på den måten vise at de er med på å skape endringer for befolkningen i Follo. At ØB skulle relanseres var uvisst for folk i Follo. Vi utviklet derfor en kampanje som ganske enkelt konstaterte at noe viktig kom til å skje den 25. august. Gjennom annonser i ØB, bannere på oblad.no og utendørsskilt på hovedkontoret ble nye ØB introdusert. Aldri før har Østlandets Blad fått så mange nye abonnenter på så kort tid. Og aldri før har ØB opplevd så stor grad av oppmerksomhet som under lanseringen.

Bidragsytere

  • Helge Marius Wiig
    Art Director
  • Einar Fötschl
    Tekstforfatter
  • Trygve Lorentzen
    Konsulent
  • Kristina Schaathun
    Prosjektleder