Oslos raskeste shoppingsenter lanserer det egentlige nettet

Sendt inn av
Amfi Kreativ AS
Kunde
Arkaden Shopping
Medieplassering
Adshel, digitale annonser Shibsted, FB, Instagram, retail
I en tid hvor den fysiske handelen er i omstilling for å tilpasse seg økende netthandel, ønsker Arkaden Shopping i Oslo å minne om fordelene med å handle i fysisk butikk. Arkaden er en kort innendørs handlegate, og payoffen er OSLOS RASKESTE SHOPPINGSENTER. Det lille senteret tar opp kampen mot netthandelen med glimt i øyet og budskap som «Komplett antrekk før du rekker å trykke ENTER», «Trenger du det NÅ, må du ha det NÅ», «Oslos raskeste julehandel», «Lei av å vente på pakke i posten?» osv. Kampanjen DET EGENTLIGE NETTET ble lansert på Cyber Monday, nettbutikkenes «Black Friday». Målet var å skape oppmerksomhet rundt Arkaden ved å minne om at det er handlenettet som er det egentlige nettet, ikke internettet, og at det er mye raskere å handle i butikk enn på nett. Kampanjen varte i en uke og ble eksponert på adshels (inkludert en kreativ adshel), i digitale annonser, på sosiale medier og på senteret. I forkant ble det teaset i sosiale medier, og på selve Cyber Monday 2. desember sørget DJ og dansere for god stemning på senteret mens blide verter delte ut 1000 handlenett til kundene. Omsetningen på lanseringsdagen (Cyber Monday) økte med 14% sammenlignet med Cyber Monday 2018.

Bidragsytere

  • Susann Bø Scheele
    Art Director
  • Lars Mathisen
    Tekstforfatter
  • Vibeke Jacobsen
    Prosjektleder
  • Ester Vanvik Conings
    Konsulent
  • Kristian Dalen
    Annet (må beskrives)
  • Hilde Frantzen
    Ansvarlig hos kunde
  • Elvira Vegas
    Ansvarlig hos kunde
  • Jan Thomas Pettersen
    Byråproducer