Posten - Størst av alt er kjærligheten - og effekten av den

Xd G Wyg KG Posten Gullblyanten Effekt
Sendt inn av
T/A POL AS
Kunde
Posten
Medalje
Gullblyanten 2022
Diplom, Effekt
Hver jul handler markedsføringsinnsatsen til Posten om tre ting – bygge merkevaren og styrke posisjonen (kjennskap), øke kunnskap om Postens produkter, og selge relevante tjenester og produkter i forbindelse med julehandelen. Hovedmålgruppen er urbane kvinner og menn i alderen 18-39 som handler mye på nett. Et tilleggselement denne gangen var at Posten også ønsket å kommunisere et holdningsskapende budskap for å ta samfunnsansvar. Problemstillingen var hvordan et 375 år gammelt selskap kan fremstå̊ som innovative, relevante og en aktør som forenkler hverdagen mot en kresen målgruppe med mange valgmuligheter? Løsningen ble å ta tak i en hjertesak for Posten – mangfold og integrering – som også er en hjertesak for hovedmålgruppen. I 2022 var det nemlig 50 år siden det ikke lenger var straffbart å være homofil i Norge. En stor statlig virksomhet og viktig samfunnsaktør har et ansvar for å jobbe aktivt med mangfold, inkludering, likeverd og andre grunnleggende menneskerettigheter. Derfor passet årets tema godt til Postens eget arbeid og strategi. Så vi laget en historie om hvordan Posten gjorde kjærlighet mulig, samtidig som vi fikk markert at det i 2022 er 50 år siden det ble lovlig å elske hvem man vil i Norge. Resten er historie. Resultatene overgikk alt man kunne drømme om.

Bidragsytere

  • Rikke Sofie Jacobsen
    Tekstforfatter
  • Pia Emilie Lystad
    Art Director
  • Marius Eriksen
    Rådgiver
  • Kristin Eidså Brantzeg Scheele
    Prosjektleder
  • Ole Jakob Bøe Skattum
    Designer
  • Sacarias Kiusalaas
    Regissør
  • Anisa Dzindo
    Produsent
  • Hege Barbara Aarhus
    Kampanjeansvarlig
  • Monica Solberg
    Markedsdirektør