Stølsvidda - fjellgris fra Valdres

22720 379fd original
22723 a8255 original
22726 6c8c9 original
22729 8d1d7 original
22732 23a25 original
22735 dcbe6 original
Sendt inn av
Panorama Design
Kunde
Øygarden Fisk, Får & Flesk AS
Øygarden Fisk, Får & Flesk AS har oppnådd stor interesse og salg for sitt utradisjonelle produkt Fjellgris fra Valdres. Som bedriftens gamle navn tilsier leverer de mer enn Fjellgris og nå ønsket de å legge grunnlag for videre utvikling på basis av den suksessen de i løpet av få år har opplevd med Fjellgris fra Valdres. Fjellområdet som lokalt kalles Stølsvidda med et åpent og frodig landskap har inspirert oss. Vi har vektlagt det storslåtte i kontrast til det enkle. Tradisjon og opprinnelse mot det moderne. Mennesker, engasjement mot det industrielle. Vi ønsker å formidle Stølsvidda som et kvalitetsprodukt hvor innsats uten snarveier er opprinnelsen til den gode smaken. Vi har valgt navnet Stølsvidda. Området hvor maten produseres kalles Stølsvidda lokalt. Det er et høyfjellsplatå med den mest aktive stølsdriften i Norge. Navnet gir direkte asossiasjoner til stølsdrift og fjellandskap som er opprinnelsen til merkevaren. Logo har fått sin form etter inspirasjon fra omgivelsene og det storslåtte i kontrast mot de små husene. Vi ønsker å formidle noe personlig, landskapet og natur i skrifttype og linjen som forlengelsen av navntrekk. Da Øygarden allerede er kjent for fjellgris har vi hentet inspirasjon for fargebruk fra gris og farger i naturen. Stølsvidda leverer ferskt eller frossent kjøtt på døren, distribuert av egne biler eller Bring. Det er viktig at varene opprettholder høy kvalitet. Transporteskene består derfor av to lag: Isolerende isopor på innsiden og et beskyttende lag av bølgepapp på utsiden. Dette er emballasje som er velprøvd og fungerer godt for lignende tjenester. For trykksaker og profilmateriell har vi valgt resirkulert papir eller kartong. Vi har hentet frem det tradisjonelle slakterpapiret og kombinert dette med små etiketter som gir produktnavigasjon. Således har vi en fleksibel løsning til bruk på f.eks salgsmesser som er en viktig arena for Stølsvidda. Det er også utformet etiketter til å merke produktene som er vakumpakket i plastfolie. Denne løsningen er også valgt for å gi fleksibilitet og å være kostnadsbesparende. Den gir også mulighet for omsetning av produkter i lokale dagligvarebutikker. Inntil videre er det ikke aktuelt for Stølsvidda for bredere distribusjon. Det meste av materiell forutsetter i dag manuel håndtering. Inntil videre er dette mest ressurseffektivt, men med vekst vil andre løsninger kanskje tvinge seg frem.

Bidragsytere

  • Morten Fornebo
    Art Director
  • Caroline Moen
    Grafisk Design
  • Jens-Petter Ring
    Konsulent
  • Petter Yggeseth
    Grafisk Design
  • Damian Heinisch
    Fotograf
  • Tracy Engelhardtsen
    Webdesign
  • Sverre Hytten
    Tekstforfatter