The Museum of Norwegian Occasions

Sendt inn av
Hausmann AS
Kunde
Glasmagasinet/KLP eiendom
Medieplassering
Adshells, tursitkart, norwegian in-flight magasin, eventkalendere, turistkalendere, PR m.m.
Glasmagasinet er varemagasinet for enhver anledning. I sommer var målet økt Tax Free- omsetning med en kampanje rettet mot turister. Hvordan skulle Glasmagasinet bli et sted som alle turistene bare MÅTTE besøke? Vi gjorde om hele varemagasinet til et museum. The Museum of Norwegian Occasions, åpnet 3. juli og hele sommeren kunne turistene komme innom og se 80 særnorske anledninger som Tacofredag, fårikållag, norsk barnebursdag, folke­fest, når en norgesvenn kommer på besøk mm. var utstilt og forklart med varer fra Glasmagasinet, som turistene selvfølgelig også kunne kjøpe. De 80 tekstene utgjorde grunnlaget for også et event i eventet: en guidet tur for turistene. Alle tekstene kan leses på nettsidene. I perioden varemagasinet var et museum kunne vi benytte oss av kanaler som var rettet mot turister: gratis kanaler som oppføringer på Oslos mange eventoversikter og betalte kanaler som utvalgte boards på andre turistdestinasjoner, annonser i in-flight magasinet til Norwegian, annonser på turistkart m.m. Resultatet? Glasmagasinet fikk den høyeste Tax Free­-omsetningen på over hundre år. Tallene viser en nesten en dobling (91%) av taxfree-omsetningen.

Bidragsytere

  • Anja Løvåsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Mona Fekstad
    Annet (må beskrives)
  • Torkel Skjolden
    Tekstforfatter
  • Marcus Hassel
    Art Director
  • Tone Humblen
    Art Director
  • Kristine Gulheim
    Grafisk Design
  • Ida Fjeldbraaten
    Tekstforfatter
  • Terje Banken
    Konsulent
  • Hege Kathrine Johannessen
    Prosjektleder