The Peoples Republic of What's Brewing

40746 f2891 original
Sendt inn av
Melvær&Co
Kunde
What's Brewing
Medieplassering
Sosiale medier og diverse mediedekning i aviser
En revolusjonerende festivalopplevelse! For å holde posisjonen som en av Europas viktigste ølfestivaler, må What’s Brewing hele tiden være i utvikling. Identitet og festivalopplevelse henger nøye sammen, og i festivalens viktige tredjeår hadde ledelsen et ønske om å revolusjonere konseptet. Bryggerne som skulle besøke festivalen opplevde norsk alkohollovgivning som underlig. Da de fikk gaffateip over bryggerilogoen på t-skjorta og ikke fikk operere tappekranene selv mente de Norge liknet et totalitært østblokkregime på 60-tallet Vi lot oss inspirere av tilbakemeldingene, og laget like godt festivalen om til den relativt militante nasjonalstaten ”The Peoples Republic of What’s Brewing”. Festivalen har blitt lansert gjennom silketrykkede plakater og filmer i kjent propagandaestetikk. Fordi det ikke er lov å vise øl i noen form, er kampsymbolet illustrert som en skål uten glass eller flaske. Under festivalen ble festivaldeltakerne tatt i mot av tanks og uniformerte grensevakter som utstedte ølpass. Hvert av bryggeriene fikk sitt eget, unike stempel som viser at deltakeren har vært innom deres «landegrenser», og alle festivalens frivillige måtte bære uniform. Casefilm: https://vimeo.com/237088191

Bidragsytere

  • Andreas Melvær
    Art Director
  • Andreas Melvær
    Grafisk Design
  • Frode Skaren
    Illustrasjon
  • Anders Almås
    Webutvikling
  • Melvær&Co
    Reklamebyrå
  • Per Arne Alstad
    Ansvarlig hos kunde