Maskuline sider

Arbeid av Mamma og Pappa reklamebyrå as

Mamma og Pappa med kampanje for mannebladet Vi Menn: For menn som er i kontakt med sine maskuline sider.



Kampanjen er en videreutvikling av konseptet der Petter Northug fremstår som Mann med stor M, mens Odd-Bjørn Hjelmeset fremstilles som –en litt mer feminin utgave av en mann.

Se annonsene her.
Hør radioreklamen her.

Ikke akkurat barneskirenn. – Try har tidligere stått bak en vellykket kampanje med de samme to verdensmestrene i hovedrollene, sier kreativ leder i Mamma og Pappa, Tom Kr. Foosnæs.

– Og Vi Menn er Nord-Europas største ukeblad for menn. Vi følte derfor ikke akkurat at vi skulle delta i noe barneskirennda vi satte i gang arbeidet med kampanjen, fortsetter han.

Produktsjef Stian Bjerke i Hjemmet Mortensen liker metaforen.
– Vi synes Mamma og Pappa har lykkes svært godt med å flytte kampanjen nærmere det som er en av våre viktigste redaksjonelle stolper, nemlig Forsvaret. Dette er gjort på en avvæpnende og humoristisk måte når gutta konkurrerer i «Mannemannrekrutten», fortsetter Bjerke.

Team hos Mamma og Pappa:
Art director: Halvdan L. Høverstad
Tekstforfatter: Kim Morten Mohn
Bildemanipulering og ferdiggjøring: Marte Utti
AD-assistent: Mateusz Berg
Konsulent: Linn Beate Eriksen
Kreativ leder, regissør, produsent, prosjektleder og ansvarlig konsulent: Tom Kr. Foosnæs

Ansvarlige fra Hjemmet Mortensen:
Produktsjef: Stian Bjerke
Segmentsjef: Lars Tore Lien
Ansvarlig direktør: Alexander Øystå

Kommentarer

Harald Grenne

Redaktør i Kreativt Forum

6 år, 11 måneder siden

Pga noe krøll i systemet måtte vi publisere saken på nytt, dermed forsvant 8-9 likes. Sånn er det blitt.