Jakter på skitalenter

Arbeid av Screenplay Kommunikasjon

Terra Gruppen skal finne fram til nye langrennstalenter under mottoet: «Før eller siden trenger du en bank som har tro på deg».

I forbindelse med sin nye profilkampanje, som for tiden kjøres på TV og aviser, har Terra Gruppen også en konkurranse for å finne frem til to nye langrennstalenter i Norge. Kampanjen går under mottoet: «Før eller siden trenger du en bank som har tro på deg».
– I dag sponser Terra NSF Langrenn. Med utgangspunkt i dette ønsket Terra å bruke kampanjens budskap i en digital talentjakt: En jakt på unge og håpefulle skitalenter som har behov for noen som har tro på dem, sier Guro Vethe i Terra.

Navet i den digitale delen av VM kampanjen til Terra er nettsiden www.terratalenter.no.
 
Bjørgen eller Northug.
To vinnere får en personlig treningsdag sammen med skivennene sine, med enten Marit Bjørgen eller Petter Northug. I tillegg får hver av vinnerne kr 15.000,- i stipend, samt at lagene deres også får 10.000,- i lagkassen sin.
– Målet med kampanjen er å involvere unge skiløpere på en personlig og sosial måte, sier Knut Sverre og Øivind Kristiansen, som er teamet bak kampanjen.

Kandidatene oppretter sin egen side hvor de skriver søknaden sin.
– På siden kan deltakeren laste opp bilder og video, legge inn resultater fra renn, anbefalinger fra trenere, familie og venner, samt skaffe stemmer for å styrke sitt kandidatur, forteller Terje Karlsen, som har hatt ansvaret for utvikling av webben.

– For å øke trafikken og få størst mulig kvalitet på søknadene, sender Terrra ut tilbakemeldinger og tips til deltakerne som ikke har benyttet alle mulighetene løsningen gir, til å fremheve seg selv, forteller Eirik Langås som har jobbet som planner på kampanjen.
 
Bra respons.
Etter bare en ukes kampanjekjøring har Terra allerede fått inn 238 søknader og facebooklinken har blitt delt 1460 ganger. I følge tall fra Google analytics har terratalenter.no etter en og en halv uke på luften hatt over 58.000 besøkende og nesten 35.000 unike besøkende.
– Klikkprosenten på FB og langrenn.com er 4-5 ganger høyere enn hva som er normaltall for gode kampanjer, så dette lover detter veldig bra, sier Guro Vethe i Terra

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.