Uenige om bil? Subaru med ny Forester

Arbeid av Futatsu Industries

Undersøkelser viser at kvinner og menn ofte har forskjellige behov ved valg av bil. Og skulle de bli enige, er det ikke sikkert de helt skjønner det selv …

Det viser i alle fall Subarus introduksjonskampanje for nye Forester.

Subaru og Futatsu Industries lanserer i disse dager en helt ny Forester, den mest populære modellen i programmet til Subaru de siste 10-12 årene i Norge. Et viktig poeng har vært at den er en SUV som oppfyller krav fra både kvinner og menn.

– Det er gjort mye grundig arbeide fra fabrikken rundt denne bilen for å tilfredsstille ulike behov hos både menn og kvinner, og vi synes derfor det var naturlig å ta utgangspunkt i dette i filmen. Her får vi vist frem flere forskjellige sider av bilen, samtidig poengtert at vi appellerer til yngre og aktive familier, sier markedsdirektør Dag Asbjørnsen i Subaru.

Filmen viser et par som ikke skjønner at de snakker om samme bil, fordi de er vant til å være uenige om bil. Resten av kampanjen har også tema «Perfekt for henne. Perfekt for han.» Filmen er kreert av Hilde Rød og Ane Lynau hos Futatsu Industries, og regissert av Andreas Lisberg hos Fantefilm.

Norge gjør det bra

Fjorårslanseringen av XV har vært en knallsuksess for bilmerket, og Norge er nå helt på Europatoppen i Subaruverden

– Japanerne legger merke til oss og hvordan vi gjør tingene her oppe, og de er begeistret. Det er moro at Norge kan vise vei i bilmarkedsføring, avslutter Asbjørnsen.

Kampanjen består av TV, print, digitalt og sosialt, og Futatsu Industries har også vært mediebyrå ved André Thorsen og Hågen Pettersen.

Ansvarlig hos Subaru har vært markedsdirektør Dag Asbjørnsen og produktspesialist Tom Haanshuus.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.