Sexy på nett

Arbeid av Northern Beat

Folk velger nett fremfor butikk. Kondomeriet tar dette på alvor med ny sexy nettbutikk

Netthandel er et hett felt innenfor digitale løsninger uansett bransje i disse dager. Mange kaster seg på trenden for å nå helt nye målgrupper, og for å gi eksisterende kunder et utvidet tilbud. Du trenger slett ikke å selge håndjern og dildoer for å lykkes med nettbutikken din, men det skader jo ikke. 

Julegavehandelen på nett knuste alle tidligere rekorder i 2014, og omsetningstallene for nettbasert shopping fortsetter å øke selv om det er lenge til advent. Stadig flere innehavere av fysiske butikker ser at de må gjøre en satsing på det potensielt aller viktigste utsalgsstedet, nettbutikken. Fordi kundene forventer det. 

Flere ser mulighetene

Selv om netthandel fortsatt sitter litt langt inne for noen, ser de fleste det enorme potensialet. De ser verdien av å jobbe hver eneste dag med å skape en enda enklere og bedre handleopplevelse på nett. Og forstår at dette vil bidra til å nå helt nye og innbringende målgrupper. Kondomeriet er definitivt en av de aktørene som ser dette potensialet. 

Sexdingser på nett skal dytte ned gjerdesitterne

– Hver eneste dag blir nettbutikken en enda viktigere salgskanal for Kondomeriet, forteller Cecilie Tveter i Northern Beat, som sammen med Mari S Ludviksen har jobbet med konsept og design for nye Kondomeriet.no. 

– Mange synes fortsatte det er litt pinlig å gå inn i en fysisk butikk for å kjøpe sexartikler. Da er terskelen mye lavere i døra til en nettbutikk. Tidsklemma, effektivitet, nyhetsbrev og nyttige verktøy som kundeomtaler og sammenligning er andre viktige drivere for å velge å handle på nett fremfor å oppsøke butikk. 

– Med splitter nytt design og en rekke nye funksjonelle muligheter, ønsker Kondomeriet å gi en handleopplevelse som føles enkel, inspirerende og naturlig. Delikat bildebruk, forenklet bestillingsprosess og mye smart funksjonalitet er viktige grep som er tatt for å nå de som sitter på gjerdet. Lykkes Kondomeriet med å få tak i disse, er gevinstpotensialet enormt. 

Prioriterer mersalg og mobil

– For å maksimere mersalgspotensialet har vi hatt fokus på å få på plass smarte grep som setter både oppsalg og mersalg i system – uten at det skal virke masete, sier Tveter. – Det må det oppleves som rådgivende fremfor selgende, som en naturlig del av handelen. 

– Et annet sentralt tema for prosjektet har selvsagt vært mobil. Alle tall viser at kundene handler mer og mer fra smarttelefonen sin. Derfor har vi lagt ned mye arbeid i å gjøre det enkelt å shoppe med tommelen.

– Jeg tror vi har klart å gjøre Kondomeriet.no sexy, på en måte som er tiltrekkende på helt nye kundegrupper. Nå venter vi i spenning på om gjerdesitterne hopper ned med tommelen opp!

www.kondomeriet.no

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.