Surfing på norsk

Arbeid av Futatsu Industries

Subaru lanserer i disse dager den helt nye Subaru Levorg, og det betyr en ny vri på Subarus definisjon av hverdagsfrihet.

Det lanseres en god del biler på det norske markedet, opp mot hundre i året. Subaru har hatt suksess med å være ustoppelig for aktive nordmenn. Med permanent firehjulstrekk og toppscore på driftssikkerhet har Subaru en trofast skare av tilhengere, men utfordringen er som alltid å rekruttere nye entusiaster. 

Ny idrett – ny bil

Teamet hos Futatsu lot seg inspirere av Bill Koch, amerikaneren som revolusjonerte langrennssporten med sin skøyteteknikk på 80-tallet. I dag bor han på Hawaii og går langrenn – på strendene. 

– Med nye Subaru Levorg ønsket vi å finne en ny vri på norsk friluftsliv som ikke er ekstremsport. Da var det gøy å gjenoppdage Bill som fortsatt går sine egne veier, sier kreatør Lina Nordland

Teamet og regissør Anderas Lisberg dro til vakre Stadlandet for å filme en rød bil og dens eier på vei til havet en tidlig morgen.  

Var usikker på glien

Markedsdirektør Dag Asbjørnsen i Subaru sier at de umiddelbart tente på ideen, fordi den på en enkel måte hamdler om å prøve noe helt nytt.

– Levorg er en Sports Tourer, altså en sportsbil med god plass, og for det store norske publikummet representerer den noe helt nytt. Å gå langrenn på en fantastisk flott norsk strand er en perfekt aktivitet for å lansere den nye bilen, rett og slett frihet til å prøve noe nytt, sier han.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.