Norges største refleksplakat?
Orangeriet fikk i oppgave å få flere bergensere til å bruke refleks. Løsningen ble å tapetsere det ikoniske rådhuset i byen mellom de syv fjell.
Aktuelt byrå
Oktan Orangeriet
Alle vet at refleks er viktig i vintermørket. Likevel er det kun et fåtall som bruker det regelmessig. Samferdselsavdelingen i Hordaland Fylkeskommune utfordret reklamebyrået Orangeriet til å lage en kampanje som ble lagt merke til. Resultatet ble en kroppsmalt mann som glir i ett med bakgrunnen; som en metafor på hvordan en fotgjenger uten refleks ser ut for en bilist. Løsningen er en visuell lek, som skal få folk til å granske budskapet i kommunikasjonen, reflektere over det og trekke sine egne konklusjoner.
Kampanjen har vært kjørt som annonse i avis, plakater i busser og på Bybanen, videregående skoler og offentlige kontor Hordaland.
Team hos Orangeriet:
Prosjektleder: Linda Hansen.
Kreativt: Ellisiv Skogmo og Thomas Teige
Foto: Fred Jonny
Involverte byråer
Oktan Orangeriet