


I våres lanserte Norsk Tipping nummeret til den sagnomsuste vinnertelefonen. For å få folk til å bli kjent med nummeret åpnet vi linjene motsatt vei, og lot folket ta en telefon til Hamar. Hvis noen i den andre enden plukket opp telefonen vant man innholdet i kofferten, som ble byttet ut flere ganger om dagen.
En live-sending fra Hamar viste telefonen døgnet rundt. Denne kunne man følge på kampanjesiden, Facebook, kjøpesentre, og ved t-banen. På ni dager ble det registrert hele 25,9 millioner anrop til vinnertelefonen, og til slutt vant én heldig vinner hovedpremien på 1 million kroner.
– 25,9 millioner. Det er tre ganger mer enn antall sykler i Beijing, det. Det er fakta. Det er en ting vi ikke kan benekte, sier kreatør Christoffer Rontén.
Reklamefilm
Casefilm
Boards
Involverte byråer

Per Høj
Animasjonsdepartementet Filmproduksjon

Hocus Focus Postproduksjon
Animaskin Postproduksjon

Verdens Sterkeste Mann Lydproduksjon