500 nye hjem
Boligprosjektet Leangenbukta har fått hjelp av Kringle Film til å lage sin nyeste reklamefilm.
– For øyeblikket så er det ingen boliger å se på tomten som ligger i enden av Håkon VII’s gate i Lade. De er nettopp ferdig med rivingen av det gamle forsvarsbygget som lå der, så utfordringen lå i å skape interesse for leiligheter som etter hvert skal bygges på tomta. Vi ønsket å gjøre dette uten å vise illustrasjonsbilder av boligprosjektet, sier regissør Elias Brekke Solberg.
Konkurransen er for tiden stor i eiendomsbransjen i Trondheim, med mange boligprosjekter i utvikling.
Leangenbukta er en av dem, og bygges av Koteng Jenssen og Obos.
– Tanken var å sette seeren i førersete, ved å lage en mer filmatisk reklamefilm som ikke nødvendigvis viser så mye av hvor vi er. De som kjøper boliger i Trondheim vet nok hvordan det ser ut i området, så vi ønsket å skape en følelse av hvordan det er å bo der, fortsetter Solberg.
Hele boligområdet skal være bilfritt, og beliggenheten er godt tilrettelagt for utendørs aktiviteter og gang- og sykkeltrafikk. Som filmen viser, er både kollektivtransport, treningsfasiliteter og handlemuligheter lett tilgjengelige. Ladestien beveger seg gjennom boligprosjektet så her får man også naturen og kulturlandskapet som sin nærmeste nabo.
– I Leangenbukta får du både óg!, sier markedsfører Nora Reese i Koteng Jenssen.
Involverte byråer
Elias Brekke Solberg
Produsent og regissør
Petter Brenni Gulbrandsen
Filmfotograf
Thomas Daviknes Hansen
Musikk
Michael Jæger
Lyddesign