A-Form: Lidenskap for helhetlig design og godt håndverk

Det tverrfaglige teamet bak interiørselskapet A-Form er forkjempere for godt design. For å rigge seg for fremtiden investerer de alt i ny strategi og oppdatert merkevare. Bielke&Yang har utviklet merkevarestrategi, identitet og nettside i samarbeid med Bow som har jobbet med kommunikasjon via historiefortelling, foto og film.

A Form case 16 9 00

Etter første møte i juni 2023 har A-Form samarbeidet tett med Bielke&Yang og Bow i en løpende og sømløs prosess. I august samlet alle seg i Mandal på en workshop i verkstedet til A-Form, der de jobbet sammen en hel dag, og bokstavelig talt bygget den nye merkevaren.

– For oss er A-Form en drømmekunde. Ikke bare er de best i klassen på det de gjør, de har også målrettet spart opp midler for å investere i design. Vi har samme mindset, ambisjonsnivå og tilnærming, sier Christian Bielke, daglig leder i Bielke&Yang.

A Form case 16 9 01
A Form case 16 9 01 1

Helhetlig innholdsproduksjon

Innholdsbyrået Bow var med fra start for å forme personligheten til A-Form gjennom tekst, foto og video. Nettsiden gir et innblikk i hverdagslivet i verkstedet, med håndverkere som former, sliper og monterer treverk for hånd. Prosjektsiden har samlet dokumentasjon av et knippe viktige prosjekter, som sier mye om det høye nivået som A-Form opererer på.

– Det var viktig å få frem prosessen, fasilitetene og atmosfæren bak interiøret av høy kvalitet. De er en liten gjeng som har alt de trenger i det verkstedet, og jobber innovativt for å finne nye løsninger til kundene sine. Det måtte vi selvfølgelig få med, forteller fotograf og daglig leder Åsmund Holien Mo.

– Andreas og Ann Helen er så fine folk. De ble med på opptak, var minst like engasjerte som oss og gav mye av seg selv i samarbeidet om å få frem prosjektene på best mulig måte, sier fotograf Pernille Münster.

A Form case 16 9 02

Ved å være med fra start ble Bow godt kjent med A-Form, og kunne bistå med å identifisere behov rundt kommunikasjon og tekstproduksjon.

– Det økte både kvaliteten på og funksjonen i formidlingen av merkevaren deres. Med tanke på at vi produserte tekst til både nettside, merkevarehistorie og navigasjon, så var denne prosessen uvurderlig for å oppnå dette resultatet, forklarer tekstforfatter Julie Lauritzen.

A Form case 16 9 03

Har allerede gitt gode resultater

Nettsiden ble lansert rett før jul, og siden da har A-Form opplevd økt pågang av nye prosjekter, kunder og økt redaksjonell omtale i interiør- og arkitekturmagasiner som Nytt Rom. Alt dette har resultert i at de nå har kunnet ansette enda en ny møbelsnekker, og planlegger å utvide med flere i teamet.

– Vi har nådd ut til kunder og interessenter vi ikke ville fått til tidligere, så det er veldig spennende tider i vente. Vi kunne ikke vært mer fornøyd med både prosessen, resultatet og ikke minst etter-effektene, smiler Østebø.

A Form case 16 9 04

Involverte byråer

Bielke yang logo

Bielke&Yang

Bow 5

Bow